A The Last of Us Part 2 közelgő roguelike módja újabb inspiráció lehet a Naughty Dog számára, hogy egy régóta várt, hasonló játékmenetű lövöldözős játékhoz nyúljon.
A The Last of Us mindig is megtartotta a lövöldözős játékelemeket, amelyeket a Naughty Dog Unchartedjéből vitt át valamelyest. Míg azonban az Uncharted lövöldözős játékmenete bombasztikus és epikus arányú volt, addig a The Last of Us inkább a túlélő-horror perspektívájába pácolta a lövöldözős játékot. Itt a lőszer sokkal értékesebb, és jóval kevesebb az ellenfél, akik sokkal impozánsabbak. Valójában a The Last of Us Part 2 lövöldözésében mindig is volt egy kis feszültség. A játékban macska-egér lopakodás dominál, ahol az ellenség ugyanúgy a derékig érő fedezék-pontok között kúszik, mint a játékos.
Ám a The Last of Us Part 2 No Return roguelike módja még jobban átbillenti a mérleg nyelvét, és ezáltal a Naughty Dog még sosem tűnt ennyire felkészültnek egy Punisher-játékra.
A Naughty Dog Marvel-játékot készíthet?
Amióta Neil Druckmann, a Naughty Dog munkatársa kifejezte érdeklődését egy Punisher-játék elkészítése iránt, azóta nagy várakozás övezi a lehetőségét. Semmi sem utal arra, hogy a rajongóknak készen kellene állniuk egy ilyen bejelentésre. Ám mivel a Naughty Dog olyan átütő sikert aratott a PlayStation számára, úgy tűnik, hogy ha bármit is felajánlanának, a cégnek lenne választása egy IP-re.
A Marvel az utóbbi időben vadul osztogatja a licencét a fejlesztőknek, többek között:
- Az EA Motive Vasember-játékát.
- Az EA Cliffhanger Black Panther játéka.
- A Skydance második világháborúban játszódó játéka, amelynek főszereplői Amerika Kapitány, Fekete Párduc, Gabriel Jones és Nanali.
- Az Insomniac Marvel’s Wolverine című játéka.
Ha a Naughty Dog akciódús Last of Us-módra helyezett hangsúlya jelenthet valamit a jövőbeli játékokkal kapcsolatban, akkor a fejlesztő következő játéka is hasonló lövöldözős mechanikát kaphat. Éppen ezért, ha Druckmann kívánsága teljesülne, egy Punisher-játék nagyon is a Naughty Dog malmára hajtaná a vizet.
A The Last of Us Part 2 lövöldözése tiszta átmenet lehet a Punisherhez
Nehéz lenne elképzelni, hogy Frank Castle téglákat dobál, hogy elterelje az ellenség figyelmét. Azonban a The Last of Us alapját képező összes alapvető mechanika ugyanezt az építményt egy Punisher-játékhoz is megteremthetné. Bár a Punisher egy kicsit nagyobb jelentőséggel bírt a népszerű médiában a Netflix Marvel-adaptációjának megjelenése körül, a karakter még mindig egyfajta üres vászon. Közel sem olyan merev az ábrázolása, mint az olyan ikonoknak, mint a Pókember vagy a Batman.
A Naughty Dog a Frank által elszenvedett érzelmi tragédiából egy megrázó történetet tudna csinálni, a fegyverforgatás pedig már most is jól áll a kerékvágásban.
A No Return a The Last of Us Part 2 remasterével együtt érkezik a jövő hónapban. Érdekes lesz látni, hogyan szuperál majd, és miként járul hozzá az általános élményhez. Ez nem jelenti azt, hogy a Naughty Dog következő játéka egy roguelike lesz. Ám ha a gunplay egy olyan játékelem, amire a stúdió ráerősít, akkor izgalmas lenne, ha ezek a tehetségek át tudnának menni egy Punisher-játékba is.
Aztán, ha a Naughty Dog valóban egyedivé akarja tenni a Punishert, akkor adhatna neki egy fekete-fehér War Machine ruhát, amiben rohangálhatna. Akárhogy is, a Naughty Dog remélhetőleg hamarosan többet tud majd mondani a következő törekvéseiről.
Forrás: PlayStation Blog