Az Archetype a BioWare-nél kialakult RPG hagyományt szeretné folytatni az Exodus esetében, méghozzá nem is akárhogy…
A csütörtöki The Game Awards során az Archetype Entertainment bemutatta az Exodus-t. Ez egy vadonatúj sci-fi RPG, amelynek főszereplője Matthew McConaughey. A Mass Effectből és a Knights of the Old Republicból merítve inspirációt, a központi koncepciója az, hogy egy Utazó vagy, akinek hatalmában áll megmenteni az emberiséget. Ám az időtágulás hatása alatt állsz, ami azt jelenti, hogy évek, évtizedek, sőt évszázadok is eltelhetnek percek alatt.
Az Archetype Entertainmentnek érdekes pedigréje van. James Ohlen alapította, akinek az önéletrajzában többek között a Knights of the Old Republic és a Dragon Age: Origins szerepel. Sok más BioWare-klasszikus között. Hozzá számos más fejlesztő is csatlakozott, akik a BioWare-nél, a Naughty Dognál és más nagy csapatoknál dolgoztak.
Egy interjúban Ohlen, valamint a társalapítók, DebySue Wolfcale és Chad Robertson további részleteket árult el a régóta várt RPG-ről, amelyet először 2020-ban szellőztettek meg.
Beszéltek arról, hogyan működik az időtágító elem („Most már nem csak napok vagy hetek, hanem évek, évtizedek, sőt évszázadok alatt láthatod a döntéseid hatását” – mondta Ohlen), de a harcról és még sok másról is.
A játékosok alulmaradnak majd az Exodus univerzumában, ha nem vigyáznak
„A harci csapatunk olyan összecsapásokat épít, ahol a játékosnak mindig többféle megoldás áll a rendelkezésére, mert azt akarjuk, hogy a játékos percről percre taktikusan gondolkodjon, de stratégiailag is, hogyan oldja meg a problémákat a harcban” – mondja Robertson. „És a harci rendszereinkbe beépítettünk néhány olyan eszközt, amelyek segíteni fogják a játékosokat ebben. És ezeket is ki fogjuk fejleszteni idővel.”
Az Exodus Indiana Jones-tól is merít majd ihletet, az Utazó bolygókat fedez fel, hogy olyan ereklyéket keressen, amelyek segíthetnek megmenteni az emberiséget.
Robertson egy „Orion’s Gauntlet” nevű valamit ígér, egy testreszabható eszközt, amely „néhány egyedi képességgel ruházza fel a játékosokat, amelyek a játék során együtt fejlődnek veled”. Nemcsak a harcban, hanem a felfedezésben is hasznos lehet.
„[Az ereklyék] egyfajta zár és kulcs mechanikaként szolgálnak számunkra, ahol lehetővé teszik, hogy a játékosok visszamehessenek a korábban meglátogatott bolygóra, és hozzáférjenek olyan területekhez, amelyeket korábban nem tudtak elérni” – magyarázza Robertson. „És így egy szép módon maximalizáljuk a tartalom újrafelhasználását, ahol a játékosok többet láthatnak majd az általuk meglátogatott egzotikus helyekből, de jó okkal, tekintettel a játék során egyre bővülő élménypalettájukra.”
Társakkal szebb az élet, pláne egy RPG-ben
„Szeretjük az RPG-ket és az olyan játékokat, amelyekben társak vannak veled. Úgy gondoljuk, hogy ez egy erőteljes módja annak, hogy segítsenek elmesélni egy történetet, és egyedi játékmechanikákat is belevisznek az élménybe” – mondja Robertson. „Bízz bennünk, hogy remek barátaink és szövetségeseink vannak, akik segíteni fognak neked az utazásod során az Exodusban… Megértjük és tiszteletben tartjuk, hogy a társak milyen fontosak lehetnek a játékosok számára az ilyen stílusú játékokban, mert törődünk velük, és szeretnénk kapcsolatot kiépíteni velük. De számunkra szó szerint minden olyan játékpillérben szerepelnek, amiről eddig beszéltünk, a harctól kezdve a felfedezésig”.
Mindent összevetve, igen érdekes projektnek ígérkezik az Exodus. A kérdés már csak az, hogy sikerül-e a fejlesztőknek felnőni az ambícióikhoz…
Forrás: YouTube