A The Last of Us szériát is jegyző Naughty Dog azt tervezi, hogy az egyjátékos narratív játékokra koncentrál.
A Naughty Dog csütörtökön jelentette be, hogy leállította a The Last of Us univerzumában készülő multiplayer játékának fejlesztését. A stúdió elmondása szerint a The Last of Us Online előkészületi munkálatai már a TLoU Part II munkálatai közben is folytak. „Lelkesek voltunk azzal az iránnyal kapcsolatban, amely felé haladtunk” – áll a hírről szóló blogbejegyzésben.
Azonban „a The Last of Us Online kiadásához és támogatásához a stúdió összes erőforrását a megjelenés utáni tartalom támogatása mögé kellett volna helyeznünk az elkövetkező években, ami súlyosan befolyásolta volna a jövőbeli egyjátékos játékok fejlesztését” – írja a Naughty Dog.
„Így két út állt előttünk: vagy kizárólag live service játékstúdióvá válunk, vagy továbbra is a Naughty Dog örökségét meghatározó egyjátékos narratív játékokra koncentrálunk”.
A Naughty Dog egyértelműen az utóbbi utat választotta. Azt is elmondták, hogy „több mint egy” nagy új egyjátékos cím van készülőben.
A TLoU Online fejlesztése már korábban is úgy tűnt, hogy bajban lehet. Ugyanis a Naughty Dog májusban bejelentette a játék késleltetését. Nem sokkal azután, hogy a Bloomberg arról számolt be, hogy a Sony átértékeli a játék irányát. (Ugyanebben a késleltetési bejelentésben a Naughty Dog azt is elárulta, hogy egy „vadonatúj egyjátékos élményen” dolgoznak.) A Kotaku októberi, a Naughty Dog néhány vállalkozó elbocsátásáról szóló jelentésében a kiadvány azt írta, hogy a TLoU univerzumában játszódó online játékot „gyakorlatilag jégre tették”.
A Sony és a Naughty Dog által készített The Last of Us Part II Remastered 2024. január 19-én jelenik meg. Az HBO sikersorozatának második évada 2025-ben debütál.
Forrás: Naughty Dog, Kotaku