A Microsoft alatt talán már meg is valósulhat az, hogy egy új karakter rögtön ingyenesen elérhető legyen bárkinek, aki elővenné a Blizzard csapatos FPS-ét.
2022-ben rajtolt el az Overwatch 2, ami rögtön az első rész helyébe lépett. Az üzleti modell is változott: a fizetős játék helyett free-to-play modellt kapott a folytatás, amit sokan kritizáltak a monetizációja miatt. Az egyik ilyen megoldás az, hogy az új karaktereket (hősöket) csak úgy kaphatjuk meg, ha a legújabb szezonális battle pass-t megvásároljuk (ami 10 dollár, tehát kb. 4 ezer forint), vagy több kihívást teljesítünk (ami viszont időigényes feladat). Egy élő szolgáltatásos (live service) modellű játékban ez gyakori, de egy olyan címnél, ahol a karakterek közötti egyensúly fontos, kissé unfair helyzetet eredményez a nem fizető játékosoknak, mert nem mindenkihez férhetnek hozzá (hacsak nem invesztálnak néhány órát az Overwatch 2-be…).
Ezen változtatni akar a Blizzard: Jared Neuss, az Overwatch 2 felelős producere a Group Up! podcasten beszélt arról, hogy aktívan dolgoznak egy új rendszeren, ahol mindenki kapásból elérheti az új hősöket is: „Szeretném, ha minden egyes játékosnak lehetősége lenne megtapasztalni egy hőst azon a napon, amikor egy új szezon kezdetét veszi? Igen. El fogjuk-e érni? Szerintem igen. Jelenleg is aktívan dolgozunk ezen. Beszélhetek a részletekről? Nem. Elismerem, hogy ez egy olyan probléma, amivel mindenképpen foglalkozni akarunk a játékban, mert az első célt nem érjük el aktívan.
Ennek része az is, hogy biztosítjuk az egyensúlyt, hogy szabadon játszhassunk a méltányossággal. Tehát igen, nyilvánvalóan minden hőst meg lehet keresni [a játékban], nem kell megvenni őket, de ahogy mondtad, van ez az időszak, amikor egy csapat versenyelőnyt szerez. Ez az egyik ok, amiért meg akarjuk változtatni a modellünket a jövőben. Mert egy ilyen játékban, ami annyira függ a hősöktől, nem jó érzés visszatartani az embereket,” mondta Neuss.
Majd meglátjuk, mi lesz ez az új modell, mert erről idén már tuti nem fognak beszélni…
Forrás: WCCFTech