A német stúdió is rááll az Epic Games technológiájának legújabb iterációjára.
Egy német publikáció, a Games Wirtschaft számolt be arról, hogy a csapat azonnali hatállyal maga mögött hagyja a saját engine-jét, a Fledge-et, ugyanis a Deck13 is átáll az Unreal Engine 5-re. A német stúdió továbbra is dolgozni fog az Atlas Fallenen, ami a legújabb játékuk, így ehhez még több hibajavítást adnak ki, továbbá ki fogják adni 2024 során a Wielder of Gods nevű kiegészítőt is.
Viszont már úton van a következő projektjük, ami a Foxtrot kódnevet kapta. Ezt már Unreal Engine 5-ön fejlesztik, és megjelenési időszaknak 2026-ot jelölték meg. Állami támogatást is kapott a német stúdió, ugyanis az ország gazdasági minisztériuma 5 millió euróval segíti a Deck13-at. (Eközben hazai példát nehezen tudnánk találni erre…) Úgyhogy minimum két évre vagyunk ennek a játéknak a megjelenésétől, és a technológia miatt kurrens-gen játéknak nevezhetjük, így PlayStation 5-re, Xbox Series-re, továbbá PC-re fog majd kijönni (esetleg a Nintendo Switch utódjára is, hiszen addigra biztosan elérhetővé válik a japán cég új hardvere).
Egyre több fejlesztő használja az Unreal Engine 5-öt. Közéjük tartozik a CD Projekt RED is, ami szintén a saját technológiáját (REDengine) hagyta hátra, hogy az Epic Games engine-jét alkalmazza helyette; a Cyberpunk 2077 még REDengine-en futott, de a folytatás, továbbá a The Witcher 4 és a Cyberpunk 2077 folytatása is Unreal Engine 5-re épül. Erről Pavel Sasko, a Cyberpunk 2077 vezető küldetéstervezője nemrég azt mondta, hogy ez egy kihívás nekik, de új lehetőségeket is tartalmaz az engneváltás, mert terük lesz valami fantasztikus megvalósítására.
Visszatérve a Deck13-ra, őket nem csak az Atlas Fallen kapcsán ismerhetjük, ugyanis előtte a két The Surge is tőlük származott, továbbá a 2014-es, eredeti Lords of the Fallen is az ő munkájuk volt (a 2023-as újragondolást a CI Games már egy másik stúdióval valósította meg).
Forrás: WCCFTech