A Mass Effect 4-ből hiányozhat majd a trilógia egy fontos funkciója?!

A Mass Effect 4, mint a fő sorozat negyedik része (összességében az ötödik játék), valószínűleg megszünteti a Paragon és Renegade erkölcsi rendszert. De vajon miért?

 

 

A Mass Effect 4-ről még nagyon keveset tudni. Ám nagy az esélye, hogy hiányozni fognak belőle az ikonikus Paragon és Renegade funkciók, amelyek az eredeti három játékban olyan hangsúlyosan szerepeltek. A rendszerre gyakran úgy gondolnak, mint a Mass Effect egyik kulcselemére.

Ám a BioWare által az Andromeda kapcsán hozott döntések, valamint a játékiparban tapasztalható általánosabb trendek arra utalnak, hogy a bináris rendszer a múlté lehet.

Attól függően, hogy kit kérdezünk, a morális rendszer az eredeti három Mass Effect-játék egyik legjobb vagy legrosszabb tulajdonsága. A rendszer támogatói azzal érvelnek, hogy a szigorú Paragon/Renegade kettősség egyedi játékmenetet, izgalmas döntéshozatalt és fokozott újrajátszási értéket tesz lehetővé. A kritikusok szerint a mechanika bináris jellege összességében árt a szerepjátékos élménynek. Aláássa az árnyalt narratív megoldásokat és forgatókönyveket. Akár jó, akár rossz, az erkölcsi rendszer szerves része az eredeti Mass Effect-trilógiának. Eltávolítása a Mass Effectben: Andromeda egy figyelemre méltó eltérés volt a sorozat hagyományaitól, ami megismétlődhet az ME4-ben.

A bináris erkölcsi rendszer elhagyása az Andromedából szándékos lépés volt a BioWare részéről, a játék kreatív igazgatója, Mac Walters az identitást és a történetmesélési célokat jelölte meg a kihagyás fő okaként.

Lényegében a BioWare úgy tekintett a rendszerre, mint Shepard történetének és személyiségének elválaszthatatlan részére. Így az új főhős és az új karakterek bevezetése miatt volt értelme a rendszer megszüntetésének. Mivel az ME4 valószínűleg egy új főszereplőt is bevezet, lehetséges, hogy a BioWare ismét úgy dönt, hogy kihagyja a Paragon és Renegade választási lehetőségeket.

 

Egyéb okok a Paragon és Renegade rendszer kivágására a Mass Effect 4-ből

 

Bár a Mass Effect 4 lehet a franchise visszatérése a régi formájához, talán jobb lenne, ha a Paragon és Renegade rendszert elhagynák. Még akkor is, ha Shepard újra a főhős szerepét tölti be. Az eredeti Mass Effect-trilógia egy olyan korszakban jelent meg, amikor a bináris erkölcsi rendszerek népszerűek voltak a játékokban. Olyan sikeres franchise-ok, mint a Fable és az Infamous, használták a Paragon/Renegade mechanikát.

Mostanra azonban egészen más a játékvilág, és az olyan RPG-k, mint a Baldur’s Gate 3, az Undertale és a Disco Elysium megmutatták, hogy mit lehet elérni árnyaltabb döntésekkel, amelyek nem kötődnek egy szigorú, bináris erkölcsi rendszerhez.

Ez a gördülékeny és kifejező választási rendszer nemcsak élethűbb, de sokkal kielégítőbb is lehet vele foglalkozni.

A Mass Effect erkölcsi rendszerének fejlesztése jótékony hatással lehet a ME4 szerepjátékos aspektusaira. Különösen, mivel a sorozatnak az újabb RPG-kkel kell szembenéznie. Mivel a Mass Effectben, különösen a Mass Effect 2-ben a párbeszéd-ellenőrzések úgy működnek, hogy a játékosok szigorúan ragaszkodnak a Paragon vagy a Renegade útvonalhoz, különben lemaradnak a befolyásos párbeszéd-lehetőségekről. Ha az ME4 elveti az erkölcsi rendszert, a játék ehelyett arra ösztönözheti a játékosokat, hogy a döntések különböző kombinációival kísérletezzenek. Lehetővé téve számukra, hogy kifejezzék magukat a játékban. Olyan döntéseket hozzanak, amelyeket valóban meg akarnak hozni, nem csak azokat, amelyek a korábbi döntéseikhez igazodnak.

Bár az Andromeda eltörölte, a Mass Effectet még mindig nehéz elképzelni a Paragon és Renegade mechanika nélkül: fontos megjegyezni, hogy a Mass Effect 4 úgy hozhatja vissza a morális rendszert, hogy közben a hiányosságait is kezeli.

Például, míg az eredeti játékokban az erkölcsnek nem kellene a „jó vs. gonosz” kérdésre kiforrnia, bizonyos Renegade döntések, mint például Samara megölése az ME2-ben, egyértelműen erkölcstelennek tekinthetők. Az ME4 több szürke területet engedhetne meg a Paragon és Renegát kontinuum határain belül. Így teljesítve a rendszer eredeti szándékát. A piros, „Sith” Renegát szemek mellőzése valószínűleg szintén segítene…

Forrás: IGN

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu