Az egyikről pletykákat is hallani; és ez talán pont az a cím, amire régóta várunk.
A Microsoft bejelentette, hogy január 18-án, magyar idő szerint este kilenc órakor a YouTube-on és a Twitch-en megtekinthetjük az Xbox Developer_Direct ’24-et, amelyben a first-party, belsős fejlesztésű játékok közül négyet láthatunk tüzetesebben. A műsorvezetők maguk a fejlesztők lesznek. Az első játékmenetes videót láthatjuk a három éve bejelentett Indiana Jones játékból, amelyet a MachineGames fejleszt és Todd Howard a producere; egy mélyebb bemutatót kapunk az Avowedból, az Obsidian Entertainment belső nézetes akció-RPG-jéből; új játékmenetet és részleteket kapunk az Ara: History Untoldból, az Oxide Interactive körökre osztott stratégiájából; végezetül a Senua’s Saga: Hellblade II kapcsán kapunk egy, a kulisszák mögé való betekintést a Ninja Theory-tól.
A műsor után este tíz órakor (tehát egy órás lesz a közvetítés) a ZeniMax Online Studios rögtön belevág a The Elder Scrolls Online 2024 Global Revealbe, amiben az új zóna, történetszál és funkciók lesznek bemutatva. Az Oxide Interactive alapítói korábban például a Civilization V-ön dolgoztak, így műfajilag nem vágták valami újba a fejszéjüket; az Obsidian az ilyen RPG-kben mindig is jártas volt; a MachineGames esetében meglepő fordulat lehet a Wolfenstein játékok után ilyesmivel próbálkozni, és ennek lassan ideje, hogy a világ elé táruljon, mert tényleg 2021-ben hallottunk róla először; a Ninja Theory pedig az ambícióiról és a játék iránti törődéséről fog beszélni.
Tom Henderson az Insider-Gamingen arról írt, hogy a Microsoft azért tartja meg ezt a közvetítést, mert az Indiana Jonesszal támadó játékot 2024 során ki szeretné adni. Az Activision Blizzard felvásárlása során kiszivárgott dokumentációkból az derült ki, hogy a redmondiak a 2022-es üzleti évben tervezték eredetileg a megjelenést (és nekik ez nem is április elsején, hanem július első napján kezdődik!), így a 2024-es rajt teljesen reálisnak tűnik, és a bejelentés óta eltelt három év alatt bőven volt a stúdiónak ideje megfelelő állapotban megvalósítani a fejlesztést.
Az Activision Blizzard játékairól nem lesz szó; rájuk később tér ki a Microsoft az év során.