Ha ez nem lenne elég, a stúdió technológiát is váltott, így ők is a kukába vágták az eddigi engine-jüket…
Októberben a Seasoned Gaming podcast főszerkeszője, Ains azt állította, hogy a 343 Industries az Unreal Engine 5 segítségével dolgozik az új Halo játékon, amelynek egyjátékos kampányára még éveket kell várnunk. Szerinte ez a stúdiót érintő átszervezés miatt történt. Azaz a Halo Infinite volt az egyetlen játékuk, ami a Slipspace Engine-t használta, ami azt jelenti, hogy lényegében feleslegesen dolgoztak évekig rajta. (A CD Projekt RED legalább három játékban is használta a REDengine-t!)
A Twitteren Idle Sloth, egy Xbox-bennfentes osztott meg két képet a LinkedInről. Az egyik képen Justin Dinges, a 343 Industries korábbi művészeti igazgatója írta azt, hogy a következő, még be sem jelentett Halo játékon dolgozott 2022 áprilisa és 2023 márciusa között. Előtte a Halo Infinite rendezője és művészeti igazgatója volt, továbbá a Halo 4 és a Halo 5: Guardians környezeti művészeként tevékenykedett. A másik érdekesség Ian Slutz profilján található. Ő a senior karakterrendszerekért felelős tervező, aki „az Unreal Engine 5-ben a játékosrendszereken és asseteken dolgozik”.
A Slipspace Engine elhagyását amúgy a Windows Centralnak író Jez Corden is írta tavaly októberben, szóval talán nem nevezhető véletlen egybeesésnek Slutz munkája. Itt jogosan kérdezhetné meg bárki, hogy akkor mikor számíthatunk a következő Halo játékra? Talán évekre vagyunk tőle, de ha már 2022-ben elkezdték a munkálatokat, talán nem kellett mindent kidobniuk a technológiaváltás következtében.
Akármikor is jön az új Halo, valamit ki kell jelenteni. A Halo már nem a Microsoft ékköve. Nem 2007-ben járunk (akkoriban a Halo 3 hatalmasat lendített az Xbox 360 szekerén, és az mainstream játék is lett!), és azóta a Microsoft rengeteg céget és stúdiót vásárolt fel (például a Call of Duty-val rendelkező Activision Blizzard Kinget is…), így nekik már nem csak kevés nagy dobásuk lesz, hanem inkább sok kicsi.
Forrás: WCCFTech