Miközben a cég komoly átalakításokat kezdett a Ubisoft+ háza táján, az előfizetésekért felelős igazgató szerint a játékosoknak el kell kezdeniük „jól érezniük magukat” úgy, hogy nem birtokolják a játékokat, amikkel játszanak…
A Ubisoft felrázta előfizetéses szolgáltatását. Prémium ajánlattal rukkoltak el, egy visszamenőleges katalógusra koncentráló opciót is hozzáadva. A Prince of Persia: The Lost Crown Ubisoft+ megjelenésével egy időben tervezett Ubisoft+ Multi-Access és PC Access Ubisoft+ Premium lett, amely havi 17,99 dollárba kerül. (Nagyjából 6500 Ft/hónap.) Ám az egyik céges igazgató szerint ez még csak a kezdet.
Ez az előfizetés úgy lett kialakítva, hogy adott esetben az első napon megjelenő újdonságokat és korai hozzáférést, valamint prémium kiadásokat és havi jutalmakat kínáljon: a Prince of Persia: The Lost Crown korai megjelenése például a Ubisoft+ Premium része.
Ezzel a változással párhuzamosan a Ubisoft kiadta a Ubisoft+ Classics-ot PC-n. Utóbbi a leírás szerint „a népszerű back-catalog és élő játékok kurátori válogatása”. A Ubisoft+ Classics közé tartozik a Far Cry 6, a Rainbow Six Siege és a Watch Dogs: Legion. A katalógus a Ubisoft szerint idővel bővülni fog, és a PlayStation+ Extra és PlayStation+ Premium tagok számára is tartalmazza. A Ubisoft+ Classics önállóan is elérhető PC-n a Ubisoft Store-on keresztül, havi 7,99 dollárért (2800 Ft). A meglévő PC-s előfizetők változatlanul megtartják csomagjukat, ugyanolyan havi árral, mint most.
Mivel a Ubisoft megállapodása értelmében az Xbox-gyártó a Call of Duty készítőjének 69 milliárd dolláros felvásárlásának részeként átveszi a Microsofttól az Activision felhős játékjogait, végül az Activision Blizzard katalógusa is elérhetővé válik.
Egy blogbejegyzésben a vállalat előfizetésekért felelős igazgatója, Philippe Tremblay elmondta, hogy a Ubisoft+ „az előrejelzésen felül teljesített a programhoz csatlakozó előfizetők számát tekintve”, az Assassin’s Creed és a Rainbow Six a legnépszerűbb játékok.
Felejtsük el, hogy egy játék a miénk – vallja a Ubisoft
Philippe Tremblay nemrégiben azt is nyilatkozta, hogy a játékosoknak hozzá kell szokniuk ahhoz az érzéshez, hogy nem birtokolhatják a játékaikat. Nemrég a Gamesindustry.biz-nek beszélt a digitális jövőről és konkrétan a Ubisoft Plusról. Tremblay szerint az emberek végül „megbarátkoztak” azzal, hogy nem birtokolják a CD- vagy DVD-gyűjteményüket, és hasonló szemléletváltásnak kell „bekövetkeznie” a játékosoknál is.
„Az egyik dolog, amit láttunk, hogy a játékosok hozzászoktak ahhoz, hogy – egy kicsit a DVD-hez hasonlóan – a játékaik birtokában és tulajdonában legyenek. Ez az a fogyasztói szemléletváltás, amire szükség van.”
A továbbiakban elmagyarázza, hogy ha nem birtokolsz egy játékot, az nem jelenti azt, hogy elveszíted a fejlődésedet. Illetve, hogy a befektetett időd és a felépített játékod akkor is megmarad, ha nincs egy fizikai példány, amit a polcodra tehetnél. Tremblay azt is elmondja, hogy „megérti a játékosok szemléletét”, amikor a játékok birtoklásáról van szó. Ám azt állítja, hogy az olyan szolgáltatások, mint a Ubisoft Plus lehetővé teszik, hogy hozzáférjenek a játékaikhoz, „amikor csak kedved tartja”.
A digitális eladások tették ki a játékipar teljes bevételének 90 százalékát tavaly az Egyesült Királyságban, ahol a fizikai játékeladások újabb visszaesése is megfigyelhető volt.
Tremblay véleménye a fizikai játékokról nem annyira megdöbbentő, tekintve, hogy ő az előfizetésekért felelős igazgató. Ám kihagy néhány olyan aggályt, amelyet sokan osztanak az előfizetéses szolgáltatásokkal kapcsolatban. Kezdjük azzal, hogy a játékok most is jönnek és mennek ezeken a szolgáltatásokon. A legutóbbi példa erre a Grand Theft Auto V, amely elhagyta az Xbox Game Pass-t. Ha csak előfizetéses szolgáltatásokon keresztül játszol játékokkal, akkor nagyon könnyen elveszítheted a hozzáférést bizonyos címekhez rendszeresen.
Másodszor, az online áruházakból valamilyen okból kivont játékok azt jelentenék, hogy a teljesen digitális jövőben megszűnnének létezni. Két jól ismert példa erre az eredeti Alan Wake és a Ubisoft saját The Crew-ja. Mindkettőt licencproblémák miatt vonták ki a forgalomból.
Míg az előbbi végül visszatért a digitális boltok polcaira a nemrég megjelent remaster-nek köszönhetően, a The Crew-t már nem lehet megvásárolni, és 2024. március 31-én el fog tűnni a süllyesztőben.
Az aggodalmak ellenére elkerülhetetlennek tűnik, hogy a kiadók a belátható jövőben egyre több játékost próbálnak majd az előfizetéses szolgáltatások felé terelni. Látták, hogy mennyi pénzt hoznak az olyan streaming-óriásoknak, mint a Netflix és a Disney+. Szeretnének egy szeletet a tortából. Tavaly az Egyesült Királyságban az előfizetéses bevételek a „videóalapú tartalmak” piacának 89 százalékát tették ki. Hogy a játékiparban is ilyen zökkenőmentes lesz-e az átmenet, még nem tudni…
Forrás: Ubisoft, Gamesindustry.biz