The Last of Us Part 2 PS5 – Nem lett „utolsó” ez a mesteri remaster a Naughty Dog epikus posztapokaliptikus kalandjából!

TESZT – Másfél év után, amióta a The Last of Us első részének felújított változata berobbant, a PlayStation és a Naughty Dog most újra betörnek a színtérre a The Last of Us Part 2 Remastered kiadásával. Ez a változat, amit kifejezetten a PS5-re optimalizáltak, pompás grafikával, exkluzív kulisszatitkokkal, és egy lélegzetelállító rogue-lite móddal várja a játékosokat. De vajon megéri az árát?

 

 

(Ebben a kritikában kizárólag a Remastered változat frissítéseire koncentrálunk, az eredeti játékhoz képest. Ha az alapjátékot és annak egyjátékos kampányát szeretnéd jobban megismerni, nézd meg korábbi elemzésünket.)

Ellie és Joel kalandja a The Last of Us Part 1 után folytatódik, és most 4K minőségben térnek vissza a PS5-re a The Last of Us Part 2 Remastered verzióban, ami 2024. január 19-én debütál. Ez a kiadás még tovább finomítja a PlayStation 4-es klasszikust: ultra HD „Minőség” móddal, kulisszatitkok sorával (audiokommentárok, Lost Levels), extra ajándékokkal (szabadon játszható gitár, új skin-ek), és a csúcspont: a „Nincs visszatérés„, egy tíz játszható karaktert felvonultató rogue-lite kaland. Szóval, itt minden megtalálható, ami egy gamer szívét megdobogtatja, ráadásul kedvező áron. 3000 Ft. a frissítés, ha már rendelkezel egy fizikai vagy digitális példánnyal a The Last of Us Part 2-ből, míg új vásárlóknak 16.990 Ft-ot kell fizetniük. És ami még fontos, a PS4-es mentéseidet is átviheted a frissített verzióba.

 

 

A végzetes út, ahonnan „nincs visszatérés”

 

A The Last of Us Part 2 Remastered számtalan vonzerővel tárul elénk. Mielőtt belemerülnénk az extra tartalmak és a technikai finomságok világába, vessünk először egy pillantást a játék híres rogue-lite módjára. A ‘Nincs visszatérés‘ mód a második epizód fegyver-craft mechanikáját örökíti tovább, hat szinten keresztül kalauzolva minket véletlenszerű csaták során, mindegyik végén egy kiemelkedő főellenséggel. Minden győzelemért cserébe jutalmakat zsebelhetsz be, amelyek lehetővé teszik a karakterek felszerelésének, képességeinek fejlesztését. De ha nem sikerül a küldetés, kezdheted előrölről az egészet.

Ebben a módban tíz különféle, az egyjátékos kalandból ismert karakter közül választhatsz, mint Ellie, Dina, Abby, Joel, Tommy, Lev és Mel. Minden karakter egyedülálló tulajdonságokkal és kezdő fegyverekkel rendelkezik. Például Dina a craftolás mestere, Jesse a hangtompítóhoz ért, pedig Tommy egyedi mesterlövész puskával indul, de cserébe nem tud kitérni a csapások elől, Abby egészsége a győztes csaták után regenerálódik, Mel pedig gyorsabbá válik a sebészeti beavatkozások után. Így minden egyes karakter választása teljesen más játékstílusra ösztönöz.

 

 

Mindenki itt van, de csak fokozatosan kerülnek elő

 

Érdemes megjegyezni, hogy nem minden karakter azonnal elérhető. Az első játékoknál csak Ellie és Abby állnak rendelkezésre – a többiek megszerzéséhez szükséges egy bizonyos számú harcot végigvinni minden karakterrel. És ez nem az egyetlen dolog, ami a Nincs visszatérésban fokozatosan nyílik meg. Valójában a PlayStation rogue-lite módja egy remekül felépített haladási rendszerre épül (különösen az első órákban), ami soha nem hagyja a játékost magára, még váratlan halál esetén sem!

A szereplőgárda mellett a Nincs visszatérés szabályai is bővülnek a futamok során, többek között újabb „módok” jelennek meg a véletlenszerű összecsapásokhoz… A „rohamok” után (három hullámnyi fertőzött, vagy adott frakció ellenségének megsemmisítése a cél) és a Zsákmány (egy bizonyos ideig túlélni folyamatos támadásokkal szemben), a Védekezés és a Capture is megjelennek. Az első esetben a játékosnak életben kell maradnia egy hosszú ellenséghullám ellen, miközben biztosítania kell, hogy egy AI által vezérelt szövetséges ne essék áldozatul. A második esetben több gonosz őriz egy értékes erőforrásokat tartalmazó ládát. Az említett kincs véglegesen lezárul egy meghatározott idő után. Így okosnak és gyorsnak kell lenned, hogy legyőzd az ellenségeket (a győzelem feltétele) és ideális esetben ellopjad a zsákmányt.

És ez még mind semmi! Néhány játék után hozzáférhetsz a módosításokhoz, azaz olyan bónuszokhoz | büntetésekhez, amelyek megváltoztatják egy csata szabályait (sebzésnövelés alacsony egészség esetén, ellenségek sebességének növelése, sebesség növelése lopakodó kikapcsolások után, hosszú fegyverek blokkolása). Emellett ott vannak a kihívások, amelyeket egy csata során kell teljesíteni (5 testközeli támadást kivédeni, 3 ellenséget fekve leteríteni, 3 fejlövést adni), és amelyek, ha sikerülnek, extra erőforrásokkal jutalmaznak. Ezeket az erőforrásokat aztán a bázisodon kell elkölteni, ahová minden győzelem után visszatérsz. Itt hozzáférhetsz egy táblához, ahol a többi szakasz szabályai szerepelnek. Figyelned kell rájuk, ha életben akarsz maradni.

Összességében a Nincs visszatérés sok jó ötletet tartalmaz, és arra ösztönöz, hogy a játékmenet minden lehetőségét kiaknázzuk, amely egyáltalán nem vesztett aktualitásából. Sőt, a The Last of Us Part 2 élménye még izgalmasabb dimenziót kap ebben a módban, ahol a halál sokkal büntetőbb, mint a főkalandban. Például egy bosszal szembeni izgalmas küzdelem során szinte erősen vert a szívünk, mint a DualSense rumble módja legerősebb fokozatban! Ráadásul, ha teljesítesz egy komplett játékot a Nincs visszatérésben, új végső ellenséggel találkozhatsz (összesen öt van belőlük). Az végső cél tehát az összes feloldása, de az utazás nem ér véget itt… A Nincs visszatérés további hét nehézségi szintet kínál, köztük egy teljesen testreszabhatót, valamint egy napi szekciót a világ játékosai közötti pontszámok összehasonlítására, és számos bónusz öltözetet nyerhetsz. Mindezekkel szem előtt tartva az élmény könnyedén leköt 10-15 órára. Mi magunk sem vettük észre, hogy repül az idő. Ez kétségtelenül egy nagyszerű hozzáadás a Part 2-höz.

 

 

Interaktív kulisszatitkok

 

Tovább haladva, a „Remastered” másik nagy része a fejlesztési kulisszatitkok, először is a három „Elveszett pályák” résszel. Ezek a Naughty Dog által végleges játékból kivágott, befejezetlen szintek, amelyeket most megkaphatunk, méghozzá audiokommentárokkal megspékelve. Így találkozhatunk a „Jacksoni ünnepséggel”, egy olyan fázissal, ami eredetileg Dina és Ellie híres csókja előtt játszódott; a „Seattle-csatornákkal”: Ellie egyik kalandjával Seattle mélyén, ami az egyébként is hosszú játékmenet miatt lett eltávolítva; végül „A vadászattal”, egy szekvenciával, ahol a hősnő egy vaddisznót üldöz, ami (eredetileg) bevezette volna a seattle-i események utáni időugrást. Minden szintnél a saját tempódban haladhatsz, sétálgathatsz és hallgathatod az egyes fejlesztők üzeneteit! Körülbelül fél óra alatt mindent megtekinthetsz. Nem sok, de a Naughty Dog kezdeményezése mindenképpen dicséretes. Ezek az Elveszett pályák egyedülálló betekintést nyújtanak a The Last of Us Part 2 monumentális fejlesztésébe és a fejlesztők designnal kapcsolatos érdekes döntéseibe.

Emellett pedig a játék audiokommentárokat is kínál a fő kampány „összes” átvezető jelenetéhez. Ez azért tényleg rengeteg. Már csak Jackson jelenetei (vagyis az átvezetők) is több mint 40 percnyi beszámolót jelentenek… A mikrofonnál Neil Druckmann, a The Last of Us társalkotója és a Naughty Dog társelnöke, valamint Ashley Johnson, Troy Baker, Laura Bailey és Shannon Woodward, Ellie, Joel, Abby és Dina színészei. Halley Gross, a cím társírója is jelen van. A rajongók csak örülhetnek – főleg, hogy most már minden átvezető jelenetet megnézhetnek egyesével anélkül, hogy a játékfázisokon keresztül kellene menniük. Gyakorlatilag, ha a Naughty Dog anekdotáit szeretnéd élvezni 25 óra játék újrakezdése nélkül, akkor ez lehetséges.

De a The Last of Us Part 2 Remastered még több bónusszal is rendelkezik… Elsőként, ott van a játékban szabadon használható gitármód – ami a kampány zenei felületét veszi át. Mostantól változtathatsz a húros hangszereken (akusztikus vagy elektromos gitár, banjo), a díszleteken, vagy akár a karaktereken is! Ezen kívül van egy speedrun mód és különböző skin-ek, amelyeket Ellie és Abby viselhetnek a szóló játékban.

 

 

Látni fogod a különbséget!

 

Végezetül, muszáj megemlíteni a technikai részleteket (hiszen végül is ez egy remaster). A PS5 hivatalos megjelenésekor a The Last of Us Part 2 egy Minőség módot kapott, amely natív 4K felbontásban tolja a játékot. De vajon változtat-e ez valamit? Naná! Ultra HD-ben a Naughty Dog grafikai bravúrja még inkább ragyog, jobban kidolgozott környezettel és élesebb, részletesebb textúrákkal… Ez különösen ott érezhető, ahol a növényzet sűrű, mint például Abby flash-backje az apjával a játék közepén.

És ez még mind semmi! Ha bekapcsolod a korlátozás nélküli képkocka számot, és a PlayStation 5-ön be van kapcsolva a VRR, illetve van olyan gamer „tévéd”, vagy monitorod, ami ezt ki tudja használni, akkor ebben a már eleve elképesztő grafikai minőségben is 120 FPS-sel tolhatod a játékot, nem akartam hinni a szememnek, amikor a tévéképernyőn megjelent a 120-as fps számláló! Mindezt úgy, hogy a Minőség mód volt bekapcsolva nálam!

Persze, ha nincs olyan tévéd, ami ezt ki tudná használni, akkor Minőség módban a játék (elvileg…) harminc képkocka/másodperccel fut. Emellett a PS5 verzió egy Performance módot is kínál – hatvan képkocka/másodperccel a régebbi típusú, 60 Hz-es tévéken.

 

 

Ez a Last of Us nem lett utolsó!

 

Szeretnénk, ha minden remaster olyan lenne, mint a The Last of Us Part 2 Remastered. Itt a Naughty Dog okosan bővítette a PS4 remekművének tartalmát – már csak a kulisszatitkokkal (Elveszett pályák, audiokommentárok) és legfőképpen egy rogue-lite móddal, ami igazán lebilincselt minket. Ez tényleg egy tökéletes ürügy arra, hogy ismét belemerüljünk a Part 2 horrorisztikus világába és akciójába, egy most már 10-15 órával meghosszabbított játékidővel. Összességében egy olyan remaster, ami egyáltalán nem vette félvállról a kihívást .

(A játék tesztkódját a magyar Sony-tól kaptuk)

-Herpai Gergely (BadSector)-

Pro:

+ A grafika finomításai lenyűgözőek, a karaktermodellek és a környezet részletessége kiemelkedő
+ Az új „No Return” rogue-lite mód izgalmas és változatos élményt kínál
+ A történet és a játékmenet továbbra is lenyűgöző, mély érzelmi hatást gyakorolva

Kontra:

– A grafikai javulások, bár látványosak, csak mérsékeltek a PS4-es verzióhoz képest
– Néhány játékos számára a játék hossza és hasonlósága az eredetihez csalódást keltő lehet
– A szabad gitármód és egyéb újítások inkább csak kellemes kiegészítések, amelyek nem feltétlenül nélkülözhetetlenek a játékhoz​​


Kiadó: Sony Interactive Entertainment

Fejlesztő: Naughty Dog

Stílus: Akció-kaland, túlélő horror

Megjelenés: 2024. január 19.

The Last of Us Part 2 PS5

Játékmenet - 9.5
Grafika - 9.2
Kampány - 9.3
Zene/hangok - 9
Hangulat - 9.1

9.2

SZÉDÜLETES

A The Last of Us Part 2 Remastered a PS5-re hozza a már eleve lenyűgöző játékot, finomítva a grafikáját és új tartalmakkal gazdagítva, mint például az új "No Return" rogue-lite mód. Bár a grafikai fejlesztések csak mérsékeltek, a játékmenet és a történet továbbra is kiemelkedő. A remaster változat hozzáadott értéke jelentős, különösen azoknak ajánlott, akik már szerették az eredeti kiadást.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu