A BioWare miképp tudná ezt a két földönkívüli fajt elhozni a Mass Effect következő részébe?
Több mint három éve tette közzé az Electronic Arts és a BioWare az első teaser videót a játékból, és az évi N7 napos információmorzsákon kívül nem hallunk a Mass Effect 4-ről, ám tavaly novemberben egy rejtélyes figura bukkant fel egy hosszú kabátú, arcát sisakkal elfedve. A poszteren egy bárjelenettel takarják el a karakter testének alsó felét. Több fajt is fel lehet fedezni, mint például az Angarát és a Gethet. Előbbi csak az Andromedában él, utóbbi pedig a mi Tejútrendszerünkben, és ez akár ki is halhatott…
Az Andromeda-kezdeményezésben a Geth nem vett részt, és az út oda a Tejútrendszerből kb. 600 év volt. Ha az Andromedában játszódik a Mass Effect 4, akkor a Mass Effect 3 története előtt játszódhat, és a Geth így ide tudna utazni, és mivel robotikus fajról van szó, a hosszú utazás számukra nem olyan megterhelő, csakhogy a teaser videók alapján úgy látszik, hogy nem itt játszódhat a BioWare játéka. Ezúttal nem tarthat 600 évig az út a Tejútrendszertől az Andromedáig, és nem tűnik valószerűnek, hogy 1200 év telne el a Mass Effect trilógiája és a ME4 között. Ennyi idő alatt a Tejútrendszer teljesen megváltozott galaxis lenne, viszont nem tűnik úgy a videókban, hogy ennyi idő eltelt volna…
A 2022-es N7 napi teaser viszont elhinthette, hogy miképp lehet gyorsan intergalaktikusan közlekedni. Egy tömegrelé (mass relay), ami sokkal nagyobb mint az eddigiek, ugyanis felbukkant a videóban, és a mellé pakolt hang arra utal, hogy az emberek felléptek a Citadel-tanács ellen. A tömegrelés közlekedés lényegében azonnali a játékokban (évekkel, évszázadokkal megrövidítve az úthoz szükséges időt), de kb. ezerszeresen erősebbnek kellene lennie, hogy az Andromeda és a Tejútrendszer egymáshoz kötődjön. Mivel kb. 600 év telt el a trilógia és az Andromeda között, ennyi idő alatt kidolgozhatták ennek megoldását. A visszaúthoz pedig kelleni fog egy második relé, de ez könnyebb lenne, ha tudják, miképp kell az elsőt megteremteni.
Ha a Geth él a Mass Effect 4-ben, akkor a helyzet nem valami tiszta. Ha a Mass Effect 3 Control vagy Synthesis befejezése a hiteles, akkor nincs baj, de a tönkretett Citadel, a halott Reaperek és a posztapokaliptikus állapotokat idéző Föld az eredeti ME4 teaser videóban nem ezt sugallja. Ha a Mass Effect 3 mindent leromboló befejezését (Destroy) vették alapul, akkor az nem fér össze a Mass Effect 4-ben az ott felbukkanó Geth-tel. Indoklást kell adni az újjáépítésükre, vagy extrémebb esetben a BioWare azt mondhatja, hogy a Catalyst hazudott vagy tévedett, a Geth részben túlélhette a rombolást, illetve ki kell mondani, hogy az Extended Cut epilógus túlbecsülte, mennyire eltérő a három befejezés.
Vagy a BioWare ejtheti a színezett befejezéseket. Az Extended Cut DLC-ben elutasíthattuk a Catalyst döntését. Ekkor a Reaperek kipucolták a galaxist, a túlélést biztosítva pedig Liara időkapszulája nem pusztult el; a stúdió szerint az egyesített galaxis hagyományos módon visszafojthatta a Reapereket. Röviden: ez a feladat nem könnyű…
Forrás: GameRant