Hogyan lehet az Angara és a Geth a Mass Effect 4 része?

A BioWare miképp tudná ezt a két földönkívüli fajt elhozni a Mass Effect következő részébe?

 

Több mint három éve tette közzé az Electronic Arts és a BioWare az első teaser videót a játékból, és az évi N7 napos információmorzsákon kívül nem hallunk a Mass Effect 4-ről, ám tavaly novemberben egy rejtélyes figura bukkant fel egy hosszú kabátú, arcát sisakkal elfedve. A poszteren egy bárjelenettel takarják el a karakter testének alsó felét. Több fajt is fel lehet fedezni, mint például az Angarát és a Gethet. Előbbi csak az Andromedában él, utóbbi pedig a mi Tejútrendszerünkben, és ez akár ki is halhatott…

Az Andromeda-kezdeményezésben a Geth nem vett részt, és az út oda a Tejútrendszerből kb. 600 év volt. Ha az Andromedában játszódik a Mass Effect 4, akkor a Mass Effect 3 története előtt játszódhat, és a Geth így ide tudna utazni, és mivel robotikus fajról van szó, a hosszú utazás számukra nem olyan megterhelő, csakhogy a teaser videók alapján úgy látszik, hogy nem itt játszódhat a BioWare játéka. Ezúttal nem tarthat 600 évig az út a Tejútrendszertől az Andromedáig, és nem tűnik valószerűnek, hogy 1200 év telne el a Mass Effect trilógiája és a ME4 között. Ennyi idő alatt a Tejútrendszer teljesen megváltozott galaxis lenne, viszont nem tűnik úgy a videókban, hogy ennyi idő eltelt volna…

A 2022-es N7 napi teaser viszont elhinthette, hogy miképp lehet gyorsan intergalaktikusan közlekedni. Egy tömegrelé (mass relay), ami sokkal nagyobb mint az eddigiek, ugyanis felbukkant a videóban, és a mellé pakolt hang arra utal, hogy az emberek felléptek a Citadel-tanács ellen. A tömegrelés közlekedés lényegében azonnali a játékokban (évekkel, évszázadokkal megrövidítve az úthoz szükséges időt), de kb. ezerszeresen erősebbnek kellene lennie, hogy az Andromeda és a Tejútrendszer egymáshoz kötődjön. Mivel kb. 600 év telt el a trilógia és az Andromeda között, ennyi idő alatt kidolgozhatták ennek megoldását. A visszaúthoz pedig kelleni fog egy második relé, de ez könnyebb lenne, ha tudják, miképp kell az elsőt megteremteni.

Ha a Geth él a Mass Effect 4-ben, akkor a helyzet nem valami tiszta. Ha a Mass Effect 3 Control vagy Synthesis befejezése a hiteles, akkor nincs baj, de a tönkretett Citadel, a halott Reaperek és a posztapokaliptikus állapotokat idéző Föld az eredeti ME4 teaser videóban nem ezt sugallja. Ha a Mass Effect 3 mindent leromboló befejezését (Destroy) vették alapul, akkor az nem fér össze a Mass Effect 4-ben az ott felbukkanó Geth-tel. Indoklást kell adni az újjáépítésükre, vagy extrémebb esetben a BioWare azt mondhatja, hogy a Catalyst hazudott vagy tévedett, a Geth részben túlélhette a rombolást, illetve ki kell mondani, hogy az Extended Cut epilógus túlbecsülte, mennyire eltérő a három befejezés.

Vagy a BioWare ejtheti a színezett befejezéseket. Az Extended Cut DLC-ben elutasíthattuk a Catalyst döntését. Ekkor a Reaperek kipucolták a galaxist, a túlélést biztosítva pedig Liara időkapszulája nem pusztult el; a stúdió szerint az egyesített galaxis hagyományos módon visszafojthatta a Reapereket. Röviden: ez a feladat nem könnyű…

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu