Az Xbox-felhasználók egyre nagyobb frusztrációjuknak adnak hangot a konzolon megjelenő zavaró és idegesítő hirdetések növekvő mérete és elterjedtsége miatt…
Úgy tűnik, az Xbox játékosok egyre jobban felháborodnak a konzolon megjelenő hirdetések miatt. Érzéseiknek egyre erősebben adnak hangot online. A Microsoft konzoljának műszerfala bizony sokat változott az évek során.
Az új technológia és az új konzolok rengeteg pozitív változást hoztak, például az Xbox Series X/S műszerfalának rengeteg személyre szabási lehetőségét.
Másrészt az idő néhány Xbox-rajongó számára visszalépéseket és csalódásokat is hozott. Most sok ilyen felhasználó adja ki a frusztrációját különösen egy változás miatt.
A Microsoft a jelek szerint fokozza a reklámok használatát az Xbox műszerfalon. Sőt, indításkor teljes képernyős hirdetéseket szolgáltat. Ezek a hirdetések nagyrészt olyan üzeneteket tartalmaznak, amelyek egy konzolon elvárhatóak. Például a közelgő játékok előzetesei és a nemrégiben megrendezett Xbox Developer Direct bemutató bejelentései. Mégis sok játékos azon a véleményen van, hogy amikor felpattan a konzoljára, azonnal játszani akar, nem pedig más címekről szóló hirdetéseket nézegetni.
A Twitteren/X-en egyes Xbox-felhasználók ezt „trendnek” tekintik, és bosszúságuknak, valamint aggodalmuknak adnak hangot, hogy a Microsoft a jövőben is folytatja ezt a politikát.
Néhányan arra is rámutatnak, hogy tekintettel arra, hogy fizettek a konzolért, és sokan fizetnek a kapcsolódó előfizetéses szolgáltatásért, a reklámok ráadásul igazságtalannak tűnnek. Ez a legújabb vita a tavaly nyári híreket követi. Akkor a játékosok a műszerfalat érintő változtatásokról panaszkodtak, amelyek az online áruházra irányítják a figyelmet. El a játékokról. Ezek a közelmúltbeli fejlemények együttesen úgy tűnik, hogy a cég egy olyan mintájára utalnak, amely az új eladásokat a konzoltulajdonosok kényelme rovására igyekszik előmozdítani.
Hogy a Microsoft a panaszokra visszalépéssel vagy a reklámok csökkentésének vállalásával reagál-e, azt még nem tudni. Érdemes megjegyezni, hogy a múltban néhány vállalat a panaszok hatására megváltoztatta a reklámokkal kapcsolatos politikáját. Tavaly például a Roblox nagy változtatásokat eszközölt a játékban található hirdetésekkel kapcsolatban. Eltávolította az NFT-reklámokat, és teljesen letiltotta azokat a 13 év alatti felhasználók számára. Történt ez azután, hogy kérdések merültek fel a gyakorlattal kapcsolatban. Az Xbox-felhasználók valószínűleg figyelni fogják, hogy a Microsoft követi-e a példát.
Forrás: X
the fullscreen Xbox pop-up ad has returned for the Developer_Direct. I just turned on my console and got this one https://t.co/6n80uHgcgA pic.twitter.com/pdLFD2S7x4
— Tom Warren (@tomwarren) January 19, 2024