Like a Dragon: Infinite Wealth – Két „sárkány” nem fér meg egy játékban? Dehogynem!

TESZT – A SEGA a Yakuza: Like a Dragon-nel megteremtette az alapot Kazuma Kiryu, a legendás főhős méltó lezárására nyolc játékon át tartó története után, de Ichiban Kasugának, mint az új yakuzának, még van mit tanulnia az örökséghez. Ebben az új kalandban meggyőződhetünk arról, hogy Kasuga nem csak vállalta a kihívást, hanem tökéletesen teljesítette is!

 

 

A Like a Dragon: Infinite Wealth-szel az RGG Studió fejlesztői olyan bravúrra vállalkoztak, hogy egyszerre viszik tovább a régi sorozat nyolc fő epizódjának hagyatékát, miközben új és friss irányt adnak a kiszámíthatatlan Ichiban sorsának, amely egyúttal a körökre osztott játékmenet megszilárdítását is jelenti. Ez első hallásra óriási feladatnak hangzik, de az RGG Studió mintha csak játszana vele, miközben létrehozta a valaha volt legjobb Yakuza-játékot.

 

 

Egyet fizet, kettőt kap!

 

Egy csomagban kapsz két Like a Dragon játékot. Az epikus, 60 órás fő sztori során Ichiban és Kiryu együtt küzdenek egy közös célért: megtalálni Ichiban anyját, Akane-t, aki Hawaii-szigeteken, Honolulu Cityben bujkál. A küldetésben új és régi barátok segítenek nekik, de Kiryu-t a való élet nehézségei is próbára teszik, és az RPG szó szerint több frontos harccá válik.

Három óriási városban – Kamurochóban, Ijinchóban és Honolulu Cityben – kell irányítanod a két csapatot, és a játék második fele különösen igényli a korábbi részek ismeretét. Kiryu a múltján mereng, míg Ichiban-t a jelen történései foglalkoztatják. Ez a nosztalgikus elem tökéletesen illeszkedik az Infinite Wealth világához, mint Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name – épp olyan lenyűgöző és magával ragadó. Új interaktív emlékek elevenítik fel a két japán térképet, lehetővé téve Kiryu-nak, hogy felidézze a korábbi játékok eseményeit – beleértve a Like a Dragon: Ishin!-t és a Yakuza: Dead Souls-t is –, és újra találkozhasson néhány régi ismerőssel. Nagyon megható, ahogyan Kiryu mindenre visszaemlékezik, a vicces pillanatoktól a drámaiakig; a régi rajongók imádni fogják ezt a nosztalgiabombát!

Mindez persze nem von el a játék történetmesélésének zsenialitásától. Akane megtalálása csak a kezdet annak, amit Ichiban és Kiryu Hawaiin művelnek, ahogy felfedik a nyaralóparadicsom mögött rejlő, alattomos bűnözői világot. A történet végig lebilincselő és szórakoztató, a visszatérő karakterek, mint Nanba és Adachi, kiegészülnek az új szereplőkkel, akiknek mind van valamilyen saját titkuk és egyéni történetük. Mindezt megfűszerezik a Yakuza sorozatra jellemző váratlan és gyakran egészen elképesztő, vagy néha humoros fordulatok. A fő cselekmény komoly hangulata tökéletesen kiegyensúlyozza a humoros melléktörténeteket. Ez egy újabb kiváló Yakuza-történet, amely sokkal mélyebb, mint amire elsőre számítanál.

 

 

Türelem, profi Yakuzát terem

 

Az egyetlen apró bökkenő, hogy néhány órát kell befektetned, mielőtt a cselekmény igazán beindul. A Yakuza: Like a Dragon kezdeteihez hasonlóan, ez a játék is lassan veszi fel a fonalat, és az elején talán túl sok időt szán az alapok lerakására. Minden bevezetett történetszál végül összeáll a játék végére, de az elején mégis úgy tűnhet, mintha csak az időt húznánk – ez különösen akkor érezhető, ha ötven órán át csak arra vársz, hogy elkezdődjön az igazi cselekmény. Azonban amint átlépsz egy bizonyos pontot, és elérkezel a sztori lényegéhez, valószínűleg már nem is akarsz majd más játékkal foglalkozni.

A történet szövésében és a karakterek közötti átmenetekben központi szerepet játszik a harcrendszer, amely az Infinite Wealth-ben továbbfejlesztett és bővített a körökre osztott alapokon, amelyeket az elődje alapozott meg. Az alapvető mechanizmus, ahol felváltva cseréljük a köröket az ellenséggel, megmaradt, de az újítás, hogy minden csapattag szabadon mozgatható a saját körében, teljesen átalakította a játékmenetet. Többé már nem csak egyszerű támadásokra és képességek használatára korlátozódsz; most már a pozíciódat is kihasználhatod a sebzés maximalizálására. A lökéshullámok lehetővé teszik, hogy egy ellenséget egy másik csapattag felé lökj, kombót generálva, a hátulról érkező támadások extra sebzést okoznak, és ha tárgyak közelében állsz, az asztalok, székek és hordók ismét fegyverré válhatnak. Kiryu visszanyeri híres Heat Moves képességeit, a karakterekkel való kapcsolat fejlesztése új kombó támadásokat szabadít fel, és ha egy adott szögből indítasz támadást, egy ellenséget egy másikba repíthetsz, így mindkettőjüknek sebzést okozva.

Ez a fejlesztés jelentősen növeli a harcok stratégiai mélységét és komplexitását, még egy alapvető támadást is lehetővé téve, hogy egy teljes HP-sávot kiüríts, ha ügyesen pozícionálod magad. A képességek széles skálája tovább bővíti a taktikai lehetőségeket. Bizonyos képességek lineárisan vagy nagyobb körben is sebzést okoznak, így egyszerre akár több ellenséget is sebezhetsz, ha helyesen pozícionálod magad vagy taktikusan megvárod, hogy egy csapatban összegyűljenek.

 

 

Grindolni kell? Egy fejezet kivételével szerencsére nem nagyon!

 

Ha a Yakuza: Like a Dragon-t a változás első lépésének tekintjük – egyfajta „prototípusnak” – akkor az Infinite Wealth az RGG Studio által tökéletesített és befejezett változatnak tűnik. Az új munkakörök, amelyek megváltoztatják a csoporttagok megjelenését és mozgását, egy mélyen személyre szabható és kreatív harcrendszert alkotnak, amely simán felveszi a versenyt bármely más modern, fordulóalapú címmel. Sőt, mivel manapság ritkák az ilyen játékok, az Infinite Wealth valószínűleg az egyik legjobb példája a műfajnak a modern korban.

Persze a hagyományos, körökre osztott harcoknál mindig felmerül a grindolás veszélye. Akik végigjátszották a Yakuza: Like a Dragon-t, biztosan emlékeznek a hírhedt 12. fejezet grindolásra, és szerencsére az RGG Studio figyelt a visszajelzésekre a folytatás készítése során. A fő történet során több alkalommal is felugrik egy értesítés, amely megmondja, hogy milyen szintűnek és felszereltnek kell lenned a következő harcokhoz. Tapasztalatunk szerint soha nem voltunk több mint két szinttel lemaradva az ajánlottól, így a legfeljebb 15 perces grindolás nem törte meg a ritmust. Furcsa módon azonban ez az útmutatás teljesen hiányzik az utolsó fejezetből, amikor tényleg nagyon le voltunk maradva. Egy bosszantó órányi grindolás után végre eljutottunk oda, ahol lennünk kellett. Az Infinite Wealth sokkal jobban kezeli a nehézségi görbét, de nem értjük, hogy miért nem ad tanácsot, amikor a leginkább szükség lenne rá (amikor a játék a nyílt világot a lineáris szakaszra cseréli), ez bizony elég irritáló volt.

A játék három hatalmas városában bármikor számíthatsz véletlenszerű harcokra, de a legnagyobb durranás az új helyszín, Honolulu City. Ichiban, Kiryu és a többiek a nyakukba veszik Hawaiit, hogy megtalálják Akane-t, akit halottnak hitték. A zöldellő, homokos partok és a pálmafák új színt visznek a játékba Ijincho és Kamurocho neonfényes betonrengetegével szemben. Ez a hely igazi egzotikus, trópusú és egyben vidám hangulatot sugároz, amit semmilyen más Yakuza-játékban sem tapasztalhattál, ráadásul egy új app segítségével ismerkedhetsz meg a helyiekkel, és bárhonnan üzenhetsz nekik.

Az összes bolt – legyen az a plázában lévő márkás üzlet vagy a tengerparti kisbolt – a helyi stílusnak megfelelő cuccokat, fegyvereket és páncélokat kínál, amikkel feldobhatod a felszerelésedet, míg a titkos fejlesztések a város rejtett zugaiban várják, hogy megtaláld őket. A sorozat eddigi legnagyobb területén egy segwayen száguldhatsz, és a szmokingokat lecserélheted menő hawaii ingekre, egyaránt mosolyt csalva a digitális társak és a játékos arcára is. Minden tökéletesen illeszkedik a játék tematikájához, az új helyszínt pedig élvezet bejárni.

 

 

Irgalmatlanul sok melléktartalom

 

A játék nem csak a fő történettel, hanem a rengeteg melléktartalommal is elkápráztat. Az RGG Studio mindig is híres volt erről, de most még magasabbra tette a lécet. A 60 órás fő sztori mellett két dungeont is kapsz (tele rossz arcokkal), továbbá egy fejlettebb Sujimon minijátékot, ahol az elfogott ellenségekkel harcolhatsz, és több mint 50 melléktörténetet, amelyek régi ismerősöket és új karaktereket vonultatnak fel. Mint a korábbi játékokban, ezek a rövid, de aranyos történetek tele vannak a Yakuza/Like a Dragon jellegzetes, őrült, de imádnivaló szituációival.

Ha ez nem lenne elég, még rengeteg más móka is vár rád. Belevetheted magad a randiszimulátorba, az ételkiszállításba, a fényképezésbe, a klasszikus SEGA-játékokba, amelyekkel a játékteremben játszhatsz, a karaoke-ba, a személyiségjegyeidet fejlesztő vizsgákba, a szerencsejátékba és a darts-ba. Annyi opcionális tartalom van, amibe belemerülhetsz – és meg is éri -, hogy a játékidőd könnyen három számjegyűre nőhet, mire befejezed a játékot – de akkor még ott van a Dondoko Island.

Az RGG Studio megalkotta a saját Animal Crossing játékát, saját történettel, célokkal és menürendszerrel. Itt Ichibannak egy szemetes szigetet kell átalakítania egy csodás üdülőhellyé, megszabadítva azt a hulladéktól, valamint építve szállásokat és látványosságokat, hogy vonzza a turistákat. A célod egy ötcsillagos üdülőhely kialakítása, amely mindent megad, amire egy nyaraló vágyik. A saját DIY építési rendszerrel és horgászós minijátékkal fantasztikusan kiegészíti az amúgy is zsúfolt játékot. A Dondoko Island olyan jó, hogy akár önálló játékként is eladhatnák a PS Store-ban.

Akár a fő sztorit viszed tovább, akár a mellékküldetések kalandjaiba merülsz el, az Infinite Wealth mindent úgy tálal, hogy a franchise eddigi legszebb játékának érezd. Ichiban, Kiryu és a többi szereplő olyan jól néznek ki, hogy szinte megelevenednek a képernyőn. Ehhez passzol Honolulu City, amit nappal és éjjel is felfedezhetsz. Épületei és környezete olyan látványosságot nyújtanak, amit a korábbi részekben nem láthattál, így a megfelelő fényviszonyok mellett – és persze leginkább egy 4K-s, hatalmas tévén – szemet gyönyörködtető. És ahogy az RGG Studio-tól megszokhattuk, mindez folyamatos 60 képkocka/másodperc sebességgel fut, egyetlen röccenés nélkül.

Csak a szinkronszínészi játék az, ami néha elrontja a hangulatot. Mi japánul játszottuk a játékot angol felirattal, de voltak olyan helyzetek, ahol a hawaii lakosok angolul is beszéltek egymással. Elég furcsa, amikor egy karakter teljesen más hangon szólal meg angolul, mint japánul, mert nyilvánvaló, hogy mindkét nyelvhez más szinkronszínész tartozik. Például az egyik rendőrtiszt a japánul ijesztően hangzó hangjától az angolul beszélőhöz képest sokkal gyávábbnak és puhányabbnak tűnhet – ha pedig ez egyetlen jeleneten belül fordul elő, az elég zavarba ejtő.

 

 

Nincs mese: legyél te is Sárkány!

 

A Like a Dragon rajongói nem fognak csalódni az új Yakuza-történetben, de még ők sem számíthattak ilyen fantasztikus folytatásra, mint az Infinite Wealth. Kazuma Kiryu és Ichiban Kasuga újra együtt vágják át magukat a világon, három óriási városon keresztül, ahol a komoly dráma és a fergeteges humor kéz a kézben jár. Több minden vár rád, mint valaha, a fordulóalapú harcok még izgalmasabbak és változatosabbak, és az egész játék olyan gyönyörű, hogy alig bírod majd levenni a szemed a képernyőről. A Like a Dragon: Infinite Wealth a Yakuza-sorozat csúcspontja. Nincs kérdés, nincs kifogás: ezt mindenképpen játszanod kell.

-Herpai Gergely (BadSector)-

A tesztkódot az Indigo Pearl külföldi forgalmazótól kaptuk.

Pro:

+ Magával ragadó és nagyon szórakoztató történet
+ Javított fordulóalapú harcrendszer
+ Hawaii egy fantasztikus új helyszín, kivételes oldaltartalmakkal

Kontra:

– Újabb lassú kezdés
– Néhány zavaró hangváltás
– Európai szemmel pár idétlen vicc és történeti elem​​


Kiadó: Sega

Fejlesztő: Ryu Ga Gotoku Studio

Stílus: RPG-kaland

Megjelenés: 2024. január 26.

Like a Dragon: Infinite Wealth

Játékmenet - 9.2
Grafika - 9.4
Történet - 9.2
Zene/hangok - 8.8
Hangulat - 9.2

9.2

SZÉDÜLETES

Like a Dragon: Infinite Wealth egy lenyűgöző folytatás, amely új szintre emeli a Yakuza-sorozatot. A játék két legendás hőst, Ichiban Kasugát és Kazuma Kiryut vezet keresztül Japán és Hawaii izgalmas városain, ahol komoly és humoros történetek váltják egymást. A játék rengeteg tartalmat, javított harcrendszert és gyönyörű grafikát kínál, ami a sorozat eddigi legjobb játékává teszi.

User Rating: 4.63 ( 2 votes)

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines – including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu