Egy kisebb szélesvásznú hack is készült a Metal Gear Solid: The Master Collection Vol. 1-ben a minimális törődésen áteső első MGS-hez.
Bár örülhetünk annak, hogy PC-n hivatalosan is elérhető a Metal Gear Solid, 2000 tájékán volt hivatalos PC verzió is belőle. Manapság pedig elég könnyen elő lehetne szedni a játék eredeti PS1-es verzióját, mert az emuláció nem igényel sok erőforrást. Ha nem, és esetleg erősítenénk a játék kinézetén, akkor sok modot kellene a hivatalos kollekciós verzióra pakolni.
A MGSResolution segítségével 4K felbontást is használhatunk, és ez órákkal a gyűjtemény megjelenése után már telepíthettük! De a Metal Gear Solid Master Collection Fix ennél tovább tudott menni: egyedi felbontások, analóg input, modtámogatás, és a 2.0 verzióval a Metal Gear Solidot is játazhatjuk 16:9-en (igaz, kissé trükkösen, ugyanis nem nyújtják szét Snake-et, mert az felettébb rondán festene). Megnövelhetjük a belső renderelési felbontást, amivel a PS1-es korszak pixeleiből tiszta, nagy felbontású kinézetet varázsolhatunk. A szélesvásznú hacket pedig finomhangolhatjuk. Ehhez az kell, hogy a magasság pixelszámát (1920×1080 esetében ez a 1080) megadhatjuk az MGSM2Fix.ini fájlban, a szélességet pedig a játékon belül a kijelző opciói határozzák meg, így könnyedén lehet a 4:3 képarányról ugrani a szélesvásznú megoldásra, miközben a játék gond nélkül fut.
A lent található gif bemutatja ennek összehasonlítását. A kezelőfelület elég rondán elnyúlik emiatt, de maga a játék nem tűnik annyira érintettnek… bár Snake a vállainál kissé szélesebbnek hat, de ettől függetlenül nem néz ki valami pufókásnak. Ja, és a mod készítője, Nuggslet szerint nem csak növelhetjük a belső renderelési felbontást, hanem csökkenthetjük is azt, ha a bitcrush látványvilág (minden eléggé pixeles) tetzene nekünk, és szerinte sok munka kellett, hogy idáig el tudjon jutni a moddal.
A források között a második linken lehet letölteni a modot, és ott elolvashatjuk a PC-s telepítést, illetve azt is, hogy miképp aktiváljuk a Steam Decken.