Nagy teher lesz a Nintendo következő generációs hardverének a vállán (és emiatt ki tudja, hogy nem jár-e majd olyan utat, amit a Wii U tett a nagy sikereket elérő Wii után…).
Tavaly Nate the Hate arra utalt, hogy a Nintendo Switch 2 (vagy akármi is lesz a nagy N hardverének neve…) támogatni fogja az Nvidia DLSS 3.5 Ray Reconstructiont, ami a mesterséges intelligencia által meghajtva jobb sugárkövetést (ray tracinget) eredményez, és akár egy szinten lehet a PlayStation 5-tel és az Xbox Series X-szel. A Frame Generation, azaz az Nvidia DLSS 3 viszont a pletykák szerint nem lesz támogatott, így a jobb frame rate nem valósulhat meg úgy, ahogy az Nvidia GeForce RTX 4000-es videókártyáin.
A Reuters arról írt, hogy a Switch új verzióját egy egyedi Nvidia chip fogja meghajtani. A hírügynökség belsős forrásai szerint a Nintendo továbbra is az Nvidia mellett marad, ugyanis a Switch is egy Tegra X1-et használ. Az egyedi chiptervezés pedig stratégiailag reakcióváltozás lehetne a tartalomalkotó (generatív) mesterséges intelligencia által változó iparra. Az Nvidia zászlóshajó H100 és A100 chipjeit már hosszú ideje használják a techóriások (OpenAI, Microsoft, Alphabet, Meta…), de egyre többen a saját igényeikre szabott hardvert követelnek, így a saját, belsőleg fejlesztett chipekre váltanak (ahogy a Microsoft is teszi).
A saját tervezés hatékonyságot növel (alacsonyabb fogyasztás), továbbá a költségeket csökkenti. Erre lép az Nvidia, miközben a videojátékos hardverek terén is éllovas (a GeForce RTX 4090 teljesítményét még nem tudta elérni sem az AMD, sem az Intel). Erről valószínűleg még nem fogunk sokat hallani a Switch-utód leleplezésekor, amelyről nemrég írtuk, hogy márciusban, a Game Developers Conference előtt megteheti a japán cég. Egy másik pozitívuma is van az egyedi tervezésű chipnek: a Nintendo így pontosan azt fogja kapni a „zöldektől”, amire szüksége van.
Mindez persze még nem hivatalos információ.