A Rise of the Ronin és a Like a Dragon: Ishin a játékiparon belüli közös tendenciát követik, de a kivitelezésükben nagyon eltérő megközelítést alkalmaznak.
A japán történelmi környezetben játszódó játékok jelenleg népszerűnek tűnnek a játékfejlesztők körében. Az olyan címek, mint a Sekiro: Shadows Die Twice, a Ghost of Tsushima és a Like a Dragon: Ishin mind az elmúlt néhány évben érkeztek. A Team Ninja jövő hónapban megjelenő, nyílt világú, Souls-szerű akciójátéka, a 19. századi Japánban játszódó Rise of the Ronin is csatlakozik e címek sorához. Míg a játék a harc- és átvezető mechanikája miatt a FromSoftware Sekiro: Shadows Die Twice című játékához hasonlít, a RotR a Like a Dragon: Ishinhez hasonló történetet és helyszínt kínál.
Mind a Like a Dragon: Ishin, mind a Rise of the Ronin Japán viharos Bakumatsu-korszakában játszódik, amely a japán kormányzást közel 200 évig uraló feudális sógunátus végét jelentette.
Ezt az időszakot gyakran a japán történelem egyik legsötétebb korszakaként emlegetik. Mindkét játék a sógun bukásával és a Meidzsi-restaurációval kapcsolatos vérontást és brutalitást mutatja be. A Like a Dragon: Ishin és a Rise of the Ronin különböző módon mutatja be ezt a korszakot. Két különböző stílusban mesélve el egy ikonikus történelmi időszakot.
A Like a Dragon: Ishin és a Rise of the Ronin különböző képeket fest ugyanarról a történelmi korszakról
A japán történelem Bakumatsu-korszaka 1853 és 1867 között tartott. Ekkoriban a sógunátus-ellenes érzelmek terjedni kezdtek. Olyan csoportok, mint a nacionalista Ishin Shishi frakció kezdtek népszerűvé válni. A Tokugawa-sógunátus alatt Japán hírhedt volt rendkívül elszigetelő külpolitikájáról. Utóbbi megtiltotta a legtöbb nyugati országnak, hogy kereskedelmet folytasson a nemzettel.
Mivel sok polgár szerette volna átvenni a modern nyugati technológiát, az Ishin Shishihez hasonló csoportok a japán trón jogos örököse köré csoportosultak, és támogatták a császári uralomhoz való visszatérést Meidzsi császár alatt.
Az Ishin Shishivel szemben olyan sógun-párti csoportok álltak, mint a Shinsengumi titkosrendőrség. Ez alacsony rangú szamurájokból állt, akiket a Tokugawa-kormány fontos személyiségeinek védelmére soroztak be. A Like a Dragon: Ishinben a játékosok Sakamoto Ryoma szerepét veszik át , aki beszivárog a Shinsengumiba, hogy feltárja az apja meggyilkolása mögötti rejtélyt. Végül a Shinsengumi és az Ishin Shishi közötti feszültségek között kell eligazodnia. A RotR-ban olyan karakterek is szerepet kapnak, mint Ryoma, akik a Like a Dragon: Ishinben is kulcsszereplők voltak történetében. Ugyanis ők valós történelmi személyiségek, akik fontos szerepet játszottak abban az időszakban.
Miben különbözik majd a két játék?
Bár mindkét játék a japán Bakumatsu-korszak közös helyszínén alapul, mégis más-más megközelítésben mutatják be a korszak eseményeit. A Like a Dragon: Ishin követi a tipikus Yakuza és Like a Dragon formulát. Ez az akció- és harcközpontú játékot egy maroknyi melléktevékenységgel és melléktörténettel vegyíti, amelyeket a játékosok felfedezhetnek.
Ezzel szemben a Rise of the Ronin erősen támaszkodik a Souls-féle harcra, és a játékosokat olyan könyörtelen harci mechanikákkal hívja ki, amelyek próbára teszik a képességeiket, miközben egy nyitott világot is ad nekik, amelyet különféle átkelési módszerek, például csáklya és sikló segítségével fedezhetnek fel.
Úgy tűnik, hogy a játék története is különbözik egymástól. Annak ellenére, hogy ugyanabban az alapidőszakban játszódik. A Rise of the Ronin nagyrészt Edóban játszódik, míg a Like a Dragon: Ishin Kiotóba helyezi a játékosokat, és néhány karakter, például Nagakura Shinpachi, aki szövetséges volt a Like a Dragon: Ishinben, úgy tűnik, hogy itt ellenség lesz, akikkel a játékosok meg fognak küzdeni. Valószínű, hogy a Rise of the Ronin nagyobb hangsúlyt fektet majd a nyugati erőkre, mint a Like a Dragon: Ishin. Fontos szereplő például Matthew Perry amerikai kötelékparancsnok, akinek a nyugati tudósok gyakran tulajdonítják, hogy ő tárgyalta ki Japán nyitását a nyugati világ felé.
Forrás: PlayStation Blog