Vagy súrlódások alakultak ki a lengyel stúdió és a japán kiadó között, vagy a kritikus úriember rövid úton elveszíti állását…
Szokatlan volt a Konamitól, hogy a Silent Hill talán legikonikusabbnak tekinthető részéből a remake fejlesztését nem házon belül intézte el, hanem kiszervezte a Bloober Teamnek (Observer, Blair Witch, The Medium…), és ebből joggal gondolhatnánk, hogy a két fél között remek a viszony. Csakhogy ennek ellenkezője tűnik reálisnak, ugyanis a Bloober Team játékából a State of Playen bemutatott videó kihúzta a lengyel fejlesztők vezetőjénél a gyufát.
A videót azért is kritizálhatjuk, mert túlzottan az akcióra összpontosított, nem pedig a Silent Hill 2 világára (ami eredetileg is brutálisan jó lett), mert annak is bizony van hangulata. Röviden: egy jó játékot is lehet rosszul bemutatni, és ezt hozta össze a Konami, ugyanis a videót a japán cég vágta! A lengyel Eurogamer leírta, mit is mondott Piotr Babieno, a Bloober Team elnöke az inwestorzy.tv YouTube-csatornának adott interjúban.
„Komolyan mondom, nem mi vagyunk felelősek a marketingért, mert a partnerünk [a Konami] foglalkozik kizárólagosan ezzel. Ez a trailer biztosan nem tükrözi a játék szellemiségét. Ez sem annak a szellemét nem tükrözi, ami egykor volt, sem azét, amit most készítünk. Igyekszünk teljes mértékben tükrözni a 22 évvel ezelőtt debütált játék ideális vízióját. Úgy gondoljuk, hogy amikor a játékosok valódi játékmenetet látnak, teljesen másképp fogják értékelni,” mondta Babieno, aki hozzátette, hogy a vizuális részletesség miatt nem kell aggódni, mert az Unreal Engine 5 minden képességét használják a remake-ben.
Úgyhogy nem olyan jó a kapcsolat a Bloober Team és a Konami között. A japánok legalább rákérdezhettek volna, hogy mit látnának a lengyelek a videóban, hiszen ez lett volna a jó megoldás mindkét fél számára. A Silent Hill 2 Remake amúgy továbbra sem rendelkezik hivatalos megjelenési időszakkal, de valószínűleg idén megjelenik PlayStation 5-re és PC-re.