Az Insomniac készülő Venom-játékáról egyelőre keveset tudni, de a rajongók valószínűleg legalább egy, a hagyományoktól való eltérésre számíthatnak a korai órákban.
Az Insomniac Games tavalyi kiszivárogtatása során több, jelenleg fejlesztés alatt álló projekt is kiderült. Köztük a Venom: Lethal Protector című játék, amely vélhetően a Marvel’s Spider-Man univerzumában fog játszódni. Feltételezve, hogy a játékoknak ugyanaz a folytonossága, és megértve, hogy a Venomot valóban az Insomniac fejleszti, van egy maroknyi trend és funkció, amelyekről nyugodtan feltételezhető, hogy megjelennek a játékban. Azonban az előzményeket tekintve elkerülhetetlen néhány eltérés a Marvel’s Spider-Man hagyományaitól.
Az Insomniac Venom-játéka valószínűleg egészen másmilyen játékmenetet tartogat majd, mint a Marvel’s Spider-Man címek.
A Pókember-játékok a címszereplő ikonikus, lendületes és kecses, nem halálos harcára koncentrálnak. Ám a Venomnak természetesen más megközelítést kell majd alkalmaznia. Még ha Venomot ebben a játékban hősiesebb fényben is ábrázolják, a karakter brutalitása és gonoszsága kétségtelenül átüt majd a játékmenetben. A harcban és a küldetések felépítésében.
A Pókember nyitó küldetés trendjét meg kell változtatni a Venom játékban
Mindhárom Insomniac által készített Pókember-játék feltűnően hasonló módon indul: A Marvel’s Spider-Man egy Peter Parker és Kingpin közötti leszámolással nyit. A Miles Morales-féle fél-folytatás egy Rhino elleni harccal kezdődik. Míg a Marvel’s Spider-Man 2-t egy bombasztikus díszletelem indítja, amelyben egy teljesen felturbózott Sandman szerepel.
Ezek a nyitó küldetések bevezetésként szolgálnak a történetbe és a világba, de egyben oktatóprogramként is, megmutatva a játékosoknak a hálóforgatás és a harc csínját-bínját egy gyors tempójú narratív kontextusban.
Jelenleg ez a küldetésstílus már hagyománynak tekinthető. Valószínűleg a következő Marvel’s Spider-Man játék is hasonló módon fogja folytatni. Ezek a nyitányok jól működnek, mivel izgalmasak, hatékonyak oktatóanyagként. A játékosok menet közben kapnak friss információkat New York City és Pókember életének állapotáról.
Miért nem működne a hagyományos Marvel’s Spider-Man nyitóküldetés ebben az esetben?
A Spider-Man 2 a szimbióta nyilvánvaló megsemmisülésével végződik. Ám a Venom-játék kiszivárgott létezése azt jelenti, hogy az entitás valószínűleg még mindig itt van valahol. Ezzel együtt az Insomniacnak ki kell térnie arra, hogy mi történt valójában a szimbiótával. Ki a fertőzött jelen pillanatban? Illetve, hogyan jön létre a kapcsolat a szimbióta és a gazdatest között. Így valószínűleg nem fog működni, hogy a játékosokat egyből belevágják egy nagy csatába. Hiszen a játéknak előbb meg kell teremtenie a döntő kontextust.
A nyitó küldetés hagyománya talán megtartható lenne, ha a Venom egy játszható Pókemberrel kezdődne , vagy ha egy flash-forwardot tartalmazna, de ezek a lehetőségek megrázó élményt okozhatnának.
A Venom játék valószínűleg nem egy örökös gonosztevő elleni drámai csatával kezdődik. Az Insomniac egyedülálló helyzetben van, hogy felrázza a szerkezeti konvenciókat. Ahelyett, hogy egy hangos és intenzív harccal kezdődne, a játék nyitánya lehetne lassabb. Egy földhözragadt előzményből indulhatna. Lassan fokozva a feszültséget, ahogy világossá válik, hogy a Venom átalakulása küszöbön áll. Ezután a játék a Marvel’s Spider-Man nyitányainak inverziója lehet, ahol a játékos a pusztító erő szerepét tölti be.
A Venom: Lethal Protector játéknak a gazdatest személyazonosságának és hátterének megismerésére kell épülnie. Még ha Venom Eddie Brock is, ahogy a Lethal Protector név is sugallja, az Insomniacnak be kell mutatnia a karakter ezen alakját. Miközben meg kell mutatnia, hogyan válik belőle szörnyeteg. Ahhoz, hogy ez a legjobban sikerüljön, valószínűleg tanácsos lenne eltávolodni az első három Marvel’s Spider-Man játékban jelen lévő nyitó küldetés stílusától.
Forrás: Game Leap