A Ubisoft régóta bejelentett kalózkodós játéka megjelent, de mivel élő szolgáltatásos (live service) modellt alkalmaz, a megjelenés csak a kezdet a francia kiadó számára.
Szóval végre elrajtolt a Skull & Bones, amelyben bár a kalózélmény nem annyira rossz, a játékot messze nem tekinthetjük tökéletesnek. A játékmenet eléggé unalmassá tud válni, a történet nem olyan érdekfeszítő, és még arra sem vállalkozott a Ubisoft, hogy az Assassin’s Creed IV: Black Flagből (ami már több mint tíz éve, hogy megjelent…) átemeljen néhány olyan elemet, ami a játékosoknak tetszett. Tehát nem lehet az egyik hajóról egy deszkát átpattintani a másikra, hogy annak fedélzetére átjuthassunk…
Hiába mondja a Ubisoft, hogy négy szezonnyi tartalommal készült. Az ezekben érkező tartalmak bár tényleg azzá tehetik a Skull & Bones-t, aminek lennie kellene, a játék kezdeti állapota nem a legjobb. A testreszabási opciók szórakoztatóak, de azon túl sok monotonitás vár a játékosokra az ismétlődőnek tűnő küldetésekkel. Még a közelharci csaták is kimaradtak a játékból. Az első szezonban új események, harcok és jutalmak jönnek, és a többi évadban is lesznek ilyenek. Pár rejtélyes, nagyobb funkció jön a jövőben, de ezekről még semmit sem tudunk.
A frissítéseknek nem csak a Skull & Bones jelenlegi, többnyire korrekt rendszereire kell építeniük, de azt is figyelembe kellene venni, hogy a játékosok mit akarnak. A fedélzetünkről át kellene engedni az ellenséges hajóra a személyzetet (és fordítva), közelharc is kell, és a kalóztevékenységek bővítését sem érdemes elfelejteni. A mitológiai szörnyekkel kapcsolatban is vannak tervek, így a Ubisoft talán képes lesz a játék élettartamát megerősíteni. Ez pedig elengedhetetlen a live service modell miatt.
De talán már túl késő van ehhez. A Skull & Bones-t néhány játékos már leírta, így őket visszacsábítani nem lesz egyszerű feladat. Ha nem lesz meg a kellően nagy közönség, az első évi tartalmak után nem sok esély lesz a további bővítésre.
Forrás: GameRant