Bár már az alapjátékban is ott volt ez az elem, nem volt teljesen kidolgozott. Ezt orvosolhatná a CD Projekt RED a már bejelentett, és fejlesztés alatt álló folytatásban, amit a lengyel cég amerikai csapata készít.
2020-ban (már leírni is ijesztő: ez négy éve volt) a közönség és a sajtó is felkarolt valamit a végül meglepően gyenge állapotban megjelent Cyberpunk 2077-ből. Ez az életút-rendszer volt, és sokan abban reménykedtek, hogy így változatos szerepjátékos élmények születhetnek a játékban (ami iránt nagy újrajátszhatóságot reméltek), ám amikor az végül megjelent, nagyon felületes volt az egész, ugyanis a rövid intro mellett néhány, következményektől mentes párbeszédes opció és NPC-s interakció volt csak érintett a döntésünkben. Azaz: nem volt valami kidolgozott a koncepció, holott a marketingben eléggé fejlettnek és kifinomultnak nevezték azt…
Philipp Weber, a stúdió narratíváért felelős igazgatója beszélt az életút funkciójáról, és szerinte nem tölti ki teljesen a szerepjátékos ígéretét, és ezt a jövőben a csapat fejleszteni akarja. Erre meg is van a lehetőségük, ugyanis már hivatalos, hogy a The Witcher 4 mellett a Cyberpunk 2077 folytatása is fejlesztés alatt áll. Mivel az első játék is inkább akciójátéknak hatott mintsem RPG-nek (holott a lengyelek ennek állították be), itt is változtatásokra lesz szükség. A főhős nem nagyon tér el attól, amilyen formát eredetileg kap, és története sem változik számottevően.
Ha egy életút egyedi skillfákat tudna biztosítani, vagy a fő történetre lenne komoly hatással, a funkció sokkal érdekesebb lenne, és az újrajátszhatóságot is alaposan meg tudná növelni. A Cyberpunk 2077 Phantom Liberty DLC-je már utalt arra, hogy a CDPR komolyabbá akarja tenni az életutakat, ugyanis itt olyan releváns és értelmes interakciók voltak a nem játszható karakterekkel (NPC-kkel), ahol a választott életútnak igenis volt hatása.
Remélhetőleg a CD Projekt nem követi el ugyanazt a hibát: inkább ne nagyon mutassák meg a játékot addig, amíg az nincs kifogástalan (vagy ahhoz közeli) állapotban.
Forrás: GameRant