TECH HÍREK – Lesz pár dolog, amit az AR-headset újgenerációs modelljének meg kell valósítania, mert enélkül nem válhat mainstream termékké. De mikről is van szó pontosan?
Egy elemző, Ming-Chi Kuo a Mediumon írt posztjában foglalta össze a tényezőket, amiket az Apple Vision Pro második modelljének a későbbiekben telejsítenie kell. Először is kisebb lépésekben is, de a dizájnon lehetne módosítani. Nem hirtelen kell, hanem ahogy jönnek az új modellek, fokozatosan javítgatni ezt-azt. (Nemrég írtuk már, hogy akár négy generáció is kell ahhoz, hogy tömegtermékká váljon a headset.)
Az elemző szerint az Apple Vision Pro nem mainstream termék, mert egy eléggé meghatározott réteget tud csak megszólítani, ellentétben az iPhone-nal. Az applikációk, az árazás, és a kényelem elengedhetetlen tényezők a siker mögött. Az appok tekintetében például nincsen a Google vagy a Netflix a visionOS-en, ami a headset funkcionalitását korlátozza, így lassabban terjed a termék a kelleténél. Aztán az ár sem mindegy: jelenleg 3500 dollár a minimum, amit az Apple termékéért fizetni kell, és akár 5000-et is fizethetünk a legdrágább kiszerelésért minden extrával.
Bár készül a pletykák szerint egy olcsóbb modell is, ami Mac helyett iPhone alapokra épül alacsonyabb felbontású, olcsóbb kijelzőkkel, az ár tényleg fontos. Minél olcsóbb, annál nagyobb közönséghez juthat el. Végezetül a kényelmi tényezőt említi Ming-Chi Kuo. A fejpánt jelenleg nem biztos, hogy mindenkinek kényelmes, de nem csak ez okozhat bajokat a felhasználóknak. A felhasználó arcára nagy terhet helyez a nehéz készülék, így annak a jövőben le kellene fogynia, mert ezzel is elősegítené a kényelmesebb viseletet.
A pletykák szerint az Apple Vision Pro olcsóbb modellje 2025 végére fog csak megjelenni, így a cégnek még van bőven ideje arra, hogy finomhangolja azt (ha valóban készül, és nem rögtön a következő generációs kiadásra állt át a cupertinói techcég). Annyi biztos, hogy az Apple feladata nem könnyű!