Az exkluzivitás mindig is fontos marad, állítja a Sony egyik korábbi vezetője!

Bár lehet, hogy eközben a nagyobb költségvetéssel rendelkező játékoknak épp ez a gyenge pontja, az exkluzivitás nem elhanyagolható.

 

Shawn Layden a Sony Interactive Entertainment amerikai ágazatának volt a vezérigazgatója, illetve a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studiosnak az elnöke (utóbbi lényegében már a PlayStation Studios név alatt fut). Harminckét éven át dolgozott a Sony-nál, ahonnan végül 2019-ben távozott. A What’s Up PlayStation podcaston ismét kiemelte, hogy az exkluzív címeknek mekkora fontossága van.

„Az exkluzivitás mindig fontos lesz, segít a fókuszban és kiemeli a platformod jellemzőit. Mit tudsz itt technikailag csinálni, amit máshol nem tudsz? De ahogy a platformod megalapozódik, ahogy a piac felismeri, hogy hol helyezkedik el a játéklehetőségek panteonjában, úgy gondolom, hogy az exkluzivitás szükségessége egy kicsit kevésbé lesz szükséges. A PlayStation sosem volt egy first-party-központú platform.

Ha megnézzük a Nintendót és a SEGA-t a 90-es években, az ő first-party kiadásaik tették ki a szoftverpiac oroszlánrészét. A Nintendo 64-re is lehetett kiadni, de a 10 legjobb játék mindig is a Nintendóé volt. A PlayStation mindig is a harmadik félre [a külső kiadókra] összpontosított platformüzletággal indult. A first-party nem azért van, hogy ellopja a piaci részesedést az Electronic Artstól vagy a Square Enixtől, hanem azért, hogy a torta nagyobb legyen,” mondta Layden.

Tőle a minap idéztük, hogy a Sony számára is jobb lenne, ha visszatérne az AA címekhez: „Attól tartok, hogy bevettük az AAA-t, a 80 órás játékidőt, az 50 gigabájtnyi játékot, és ha ezt nem tudjuk elérni, akkor nem tudunk semmit sem csinálni. Remélem, hogy visszatér az AA játék. Mindent megteszek érte. Visszatekintve a PS2-korszakra: annyi változatosság volt. Ott volt a God of War és az Assassin’s Creed. De ott volt a Loco Roco, a SingStar és a Dance Dance Dance Revolution is. A szórakozási lehetőségek teljes spektrumát kínálták. 7-12 millió dolláros dobáson miért ne fogadnánk, és nézzük meg, mi történik? A Katamari Damacy, az isten szerelmére, azt ma már nem tudnád megépíteni, mert még azt sem tudod megmagyarázni, hogy mi az. De most, amikor minden három számjegyű milliós nagyságrendű, a kockázati tolerancia szuper alacsony. A végén másolatok és folytatások születnek, és nem sok minden más.”

Legalább tisztázta, mit gondol.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu