A Stellar Blade-főszereplő EVE és színésznője külsejének reklámként való felhasználásából a fejlesztők, úgy tűnik, nem csinálnak titkot.
A szexualitás figyelemfelkeltésként való felhasználása majdnem olyan régi, mint maga a reklám. Tapasztalhattuk ezt a videójátékoknál is, amelyekhez történelmileg, mivel eredetileg férfiaknak szánt médiumról van szó, mindig is társult a női figurák használata a promócióban. (Gondoljunk csak vissza a hírhedt E3-as stand-lányok időszakára.) Ez most ismét eszébe jutott sokaknak a PlayStation 5 egyik közelgő exkluzív játékával, a Stellar Blade kapcsán.
Akinek az emlékei nem csalnak, az tudja, hogy ez az az akció-videójáték, amelyet a dél-koreai SHIFT UP Corporation stúdió fejlesztett, és amelynek főszereplője EVE, az a karakter, aki megtestesíti ezt az állítást.
Ezt azért fontos kategorikusan kijelenteni, mert maga a stúdió is készségesen elismerte, hogy pontosan ez a szándékuk. Vagyis, hogy a karakter vonzerejének köszönhetően minél több embert vonzzanak játékukhoz.
Hyung-Tae Kim projektigazgató a GamesRadarnak adott beszélgetésében nyíltan beszélt arról, hogy az EVE 3D-s modellezésével akarják a cím csábító erejét felhasználni. Sőt, Hyung-Tae odáig ment, hogy elismerte, hogy sok erőforrást és erőfeszítést fektettek az EVE „hátsó felére”. Mivel „ez egy olyan terület, amit sokat látunk a játékban”. Ez igaz is, hiszen egy harmadik személyű akciójátékról van szó, de láttunk már elég felvételt ahhoz, hogy lássuk, a karaktereknek ez a része tűnik ki leginkább, még a mozgóképeken is.
Az „Onlyfans” sztárja, mint a Stellar Blade főszereplője?!
Az idén április 26-án megjelenő Stellar Blade ismét a hírek középpontjába került, miután a PlayStation Store-ba pár percre kiszivárgott egy demó. Bár azóta eltávolították, ennek hatására akár 40 percnyi felvétel is körbejárta már az internetet.
A dolog pikantériája, hogy ez a szivárgás a játék egyik fő attrakcióját is megmutatta: az EVE jelmezeit. Ezek közül akad néhány, amely gyakorlatilag szinte semmit nem takar.
A stúdió odáig ment, hogy a karaktert Shin Jae-eun modell képére és hasonlatosságára készítette el, amit a stúdió már egy ideje a közösségi oldalain is bejelentett, videókat mutatva a motion capture folyamatról.
A közösségi oldalakon Zennyrt néven ismert dél-koreai modell az Onlyfans-hoz hasonló crowdfunding platformot üzemeltet, ahol erotikus fotókat és videókat posztol. Természetesen ez teljesen legális és az ő saját döntése, hogy mit csinál a testével. Ugyanakkor az, hogy a SHIFT-UP az EVE 3D modelljének választotta, a stúdió elkötelezettségét jelzi a szexualitás mint reklámfogás használata iránt.
Fontos leszögezni: akik kritizálják a lépést, többnyire nem azért teszik, mert egy szép és csinos lányt választottak a játék főszereplőjének. Hanem azért, mert azzal, hogy a teljes reklámkampányt a karakter vonzereje köré építették fel, egyrészt tárgyiasítják EVE-et. Másrészt, az ilyen fogások gyakorta arra szolgálnak, hogy elfedjék a játék egyéb hiányosságait. Ez pedig adhat okot némi aggodalomra.
Amúgy a Nier: Automata által inspirált játék egy kompetens hack & slash-nek tűnik, amiben szintén sok a tennivaló és a felfedezésre váró világ. Azonban a különlegességét éppen ezzel a módszerrel próbálta meg megteremteni, vagyis a testiséget használva csalinak az első naptól kezdve.
Forrás: GamesRadar