A Sony félgenerációs konzolfrissítése még be sincs hivatalosan jelentve, és már most rengeteget hallunk róla, bár két fontos tényező még nincs annyira konkretizálva… de ha ez így halad tovább, idővel ezeket a részleteket is hallani fogjuk.
Tegnap eléggé sok részletről számoltunk be a PlayStation 5 Pro kapcsán, de a belső felhasználatra szánt dokumentum szivárgása után (ezt az Insider Gamingnek író Tom Henderson erősítette meg) újabb dolgokat hallani a PlayStation 4 Pro utódjáról (és ugyanez a site írt róla, ami a hitelesség szempontjából biztatónak nevezhető). Most arról van szó, hogy a processzor és a rendszermemória teljesítménye miképp alakul, és a grafikus chippel kapcsolatban is hallani egyet s mást.
A PlayStation 5 Pro processzora megegyezik az alapmodellével (ezzel elősegítve a játékok támogatottságát, beleértve a visszamenőlegesen támogatottakét is), de a boost órajel 3,85 GHz lesz, 10%-kal magasabb értéket elérve az alap PS5-höz képest. A rendszermemória 448 GB/s helyett 576 GB/s-re lesz képes, ami 28%-os javulás. A hang is javulni fog, ugyanis az ACV is magasabb órajelen fut majd. Henderson szerint 30 WGP lesz a GPU-ban, amik specializált BVH8 traverzális shadereket futtatnak (az alap PlayStation-nen 18 WGP és BVH4-es shaderek vannak).
Az AMD-s bennfentes Kepler szerint a BVH8 használata érdekes, mert ez megerősíti, hogy a PlayStation 5 Pro az RDNA 4-es sugárkövetéses (ray tracing, RT) engine-t futtatja, és ez az architektúra még egyik nyílt forráskódú patchben sem említette meg, hogy ciklusonként dupla RT-re képes. Az RDNA 4-en van a hangsúly: ez az AMD következő generációs videókártyáinak architektúrája! Az RDNA 3 2022 decemberében rajtolt el, így idén már számíthatunk a váltásra a Radeon RX 8000-es kártyáival.
A Sony tehát mindennel a sugárkövetésre és a mesterséges intelligenciára koncentrál a PlayStation 5 Pro-val, ami a pletykák szerint az év végétől lesz kapható. Csak szivárogna ki az ára és a megjelenési dátuma, ezek a legfontosabbak!
Forrás: WCCFTech, Insider Gaming
BVH8 is interesting, not only confirms PS5 Pro is using RDNA4's RT engine but also confirms RDNA4 doubles RT throughput per cycle, something which hasn't been mentioned in any open source patch yet! 👀 https://t.co/dht9fDWF79
— Kepler (@Kepler_L2) March 17, 2024
Yes they're clearly going all in on RT and AI. But may end up a bit disappointing for people who just wanted higher FPS.
— Kepler (@Kepler_L2) March 17, 2024