TECH HÍREK – A Digital Foundry szerint a PS5 Pro PSSR-je, amely az NVIDIA DLSS-éhez hasonló technológia, patchek segítségével visszafelé kompatibilis lesz a meglévő PS5 játékokkal is.
Egyre többen mondják, hogy a PS5 Pro egyre valósabbnak tűnik, és hamarosan érkezik. Tegnap számoltunk be arról, hogy a PlayStation történelmi ugrást szeretne tenni a grafika terén az új technológiával. Ez a lenyűgöző felbontásokat célozna meg. A hardverek és szoftverek technikai elemzésére szakosodott Digital Foundry azonban újabb információkkal szolgált a Sony következő konzoljáról. Különösen a technológiáról, amihez még hozzá kell szoknunk.
A PS5 Pro egyik legkiemelkedőbb jellemzője a PSSR, az NVIDIA DLSS-éhez hasonló technológia, amely lehetővé teszi majd, hogy a játékokat nagyobb felbontásban és magasabb képkockasebességgel játsszuk, a minőségromlás minimális vagy semmilyen mértékű csökkenése nélkül.
A Digital Foundry kifejtette, hogy a PlayStation 5 Pro képes lesz 1080p-ről 4K-ra felskálázni a játékokat. A legjobb az egészben, hogy ez a technológia patcheken keresztül visszafelé kompatibilis lehet a meglévő PS5-ös játékokkal!
A szakértők azt mondják, hogy láttak dokumentációt a fejlesztők számára. Azt állítják, hogy a PSSR mindössze 250 MB-ot foglal el. Valamint, hogy a Sony következő konzolja 1,2 GB extra memóriával rendelkezik majd a játékok számára. Emellett a mindenki számára legfontosabb szempont, hogy ez az összes PlayStation-játékra alkalmazható lesz. Így minden címnél javulhat a framerate, feltéve, hogy a fejlesztők hajlandóak használni a technológiát – írja a VGC.
További részletek a PS5 Pro PSSR-ről
Richard Leadbetter, a Digital Foundry szerkesztője rámutatott, hogy ez a technológia sokat segít majd a játékoknak. Főleg, ahol szükséges is a teljesítmény-növelés. A legutóbbi példa, ami eszünkbe jut, a Final Fantasy VII Rebirth a Performance Mode-ja. „Úgy tűnik, hogy minden játék profitálhat a PSSR-ből, ha a fejlesztő visszanyúl hozzájuk, még akkor is, ha régebbi SDK-ken (szoftverfejlesztő készleteken) futnak” – mondta. „Visszamehetnek ezekhez a játékokhoz, és befoltozhatják a PSSR-támogatást anélkül, hogy frissíteniük kellene az SDK-t.”
Leadbetter rámutat, hogy „ez potenciálisan csodálatos, mert sok olyan játék esetében, amelyek teljes frissítéseket kapnak… ez azt jelenti, hogy legalább a PSSR frissítést megkaphatod, ha a fejlesztő visszamegy és hozzáadja ezt a funkciót”.
A Digital Foundry tagja így nyilatkozott erről a megvalósításról: „Ami szerintem kiváló, mert sok olyan játék volt, ahol, valljuk be, a felbontás túl alacsony volt, és az átméretezés nem volt elég jó ahhoz, hogy ezt kompenzálja.”
Röviden, a legnagyobb különbség a két konzol között ez: „Magasabb képkockasebesség, lényegesen jobb képminőség és továbbfejlesztett RT funkciók – ez az, ami megkülönbözteti majd a PS5 Pro-t a standard modelltől.” A Digital Foundry szakembere hozzáteszi: „Elmennék odáig, hogy azt mondjam, ez egy sokkal inkább hiánypótló eszköz lesz, mint amilyen a PS4 Pro volt annak idején.”