TECH HÍREK – A NEO NPC-k a hírek szerint lehetővé teszik, hogy beszélgetésbe elegyedjünk nem játszható karakterekkel, kérdéseket tegyünk fel nekik, és ők az általunk használt hangnem alapján reagálnak.
Egyértelmű, hogy a videójáték-fejlesztés jövője a játékiparban a mesterséges intelligencia bevezetésében rejlik. Legalábbis a triple A címek gyártásában. Ez csökkentené a munkaterhelést, és azt jelentené, hogy a játékok megjelenése nem tartana annyi évig. Ugyanakkor az AI valószínűleg dinamikusabbá is tenné ezeket a címeket. Különösen az NPC-kben való megvalósításuk tekintetében. A Ubisoft nemrég bemutatott egy új eszközt, a NEO NPC-t, amely mindezt megváltoztathatja.
A VGC beszámolója szerint a Ubisoft a San Franciscóban megrendezett GDC-n mutatta be azt, ami forradalmasíthatja a játékvilágot. A NEO NPC’s-t úgy írják le, mint az „első játékosvezérelt generatív AI prototípust, amely átalakíthatja a játékosok interakcióját a nem játszható karakterekkel (NPC-k) a videojátékokban”. Ez pedig lehetővé teszi, hogy „új határokat nyisson a generatív AI funkciókat natívan integráló játékmenet számára” – olvasható a Ubisoft honlapján.
A vállalat a GDC-n egy privát demó keretében több olyan klipet is bemutatott, amelyekben a játékosok hangparancsok segítségével interakcióba léphetnek ezekkel a karakterekkel.
Az első demóban egy Bloom nevű NPC-vel kellett beszélgetnünk. Az illető válaszolt a kérdéseinkre, és aszerint reagált, hogy milyen hangnemben beszéltünk. Ennek kulcsa, hogy a megfelelő kérdéseket tegyük fel. Mindez arra ösztönöz minket, játékosokat, hogy többet tudjunk meg Bloom történetéről vagy a cselekmény részleteiről, ahogy arról a Games Industry.biz is beszámolt.
További részletek derültek ki a NEO NPC-kről
Állítólag a demóban volt egy mérő, amivel szintet léphettünk és új viselkedési formákat láthattunk. Ez azonban tovább megy, mert egy második demóban is vannak hasonlóan érdekes dolgok. Ugyanis ha ezt az akcióhoz igazítjuk, akkor láthatjuk, hogy a karakter reagál egy lopakodó küldetésre, ahol egy drónt használunk.
Egy harmadik tesztben pedig egy harmadik karakter, akit Iron-nak hívnak, volt látható, ahogy javaslatokat tesz a küldetésbe való beszivárgásra, de el is veti a játékos által felvetett ötletek egy részét.
Nemrég az NVIDIA bemutatott egy olyan eszközt, amely a mesterséges intelligencia segítségével új szintre emeli a videójátékokat. Ez a Ubisoft részéről valami nagyon hasonló. Az igazsághoz tartozik, hogy a céljuk a „narratív merítés fokozása”, és az, hogy a nem játszható karakterek nagy értéket nyújtsanak a játékosnak. A társadalmi interakciók és a képességek a játékmenet részévé válnak. Az okosabb NPC-k, mint ezek a NEO NPC-k, hatalmas előrelépést jelenthetnek a hagyományos NPC-khez képest, amelyeket ma a játékokban látunk. Lehetőséget kínálnak még magával ragadóbb világok és interaktívabb történetek létrehozására.
Forrás: Ubisoft, VGC, GamesIndustry.biz