Ez eléggé meredeken hangzik, ám mégis ez a valóság: tíz koncepcióból legalább kilenc a szemetesben szokta végezni, úgyhogy a küldetések esetében tényleg csak a krémjét kapják a játékosok.
A The Witcher 3: Wild Hunt és a Cyberpunk 2077 a CD Projekt RED (CDPR) két legnagyobb RPG-je. Ezekben hatalmas a fő küldetés és a karakterek többsége le tudja kötni a játékosokat, de gyakran a diskurzus része az is, hogy milyen mellékküldetésekhez kapcsolódó sztorik születtek a játék során. Erről Pawel Sasko, a Cyberpunk 2077 vezető küldetéstervezője beszélgetett a GDC-n a PCGamerrel, és elmondta, hogy azért jó a végeredmény, mert a koncepcióik legnagyobb részét nem valósítják meg…
„Egy jó tervező az ötleteinek 5-10% közötti elfogadási arányt tud felmutatni. Ha valakinek ez az arány 10%, az valószínűleg az egyik legjobb emberünk a csapatban. Szóval, amit a tervezőinkkel teszek, az a következő: „Oké, itt van a műfajok listája. Itt van egy lista a témákról, amelyekkel szeretném, ha dolgoznál – a témák listája. Írjatok nekem koncepciókat.” Aztán ők írnak, igen, ötöt, tízet, húszat egy nap. Alapvetően egy kiváló pitch, javaslat négy mondatból áll: ez a pályázat.
Senkinek, egyetlen művésznek sincs csak nagyszerű ötlete. Mindannyiunknak vannak pocsék ötletei, és rengeteg van belőlük, és végül csak a legjobb 5%-ot választjuk ki. Csak azért kerestem cikkeket, tudod, a legjobb küldetésekről a Cyberpunkban vagy a Phantom Libertyben, hogy lássam. Sok cikk listáján azok a küldetések vannak, amiknek az egyik legkisebb volt a költségvetése. Annyi elképesztő dolgot lehet csinálni okos ötletekkel, a korlátokkal való munkával,” mondta Sasko.
Az utolsó mondattal nehéz vitatkozni: néha a korlátok feszegetése (mindegy, hogy technológiai, anyagi…) kifejezetten izgamas tud lenni, és ez kihozhatja az emberekből a legjobbat. Ehhez persze egy jó vezetőség kell, ami képes inspirálni az alkalmazottat; ha ez nincs meg, akkor a minimumnál több nem valósul meg.
Forrás: PCGamer