CD Projekt RED: „a küldetések ötleteinek 90%-át ki szoktuk dobni!”

Ez eléggé meredeken hangzik, ám mégis ez a valóság: tíz koncepcióból legalább kilenc a szemetesben szokta végezni, úgyhogy a küldetések esetében tényleg csak a krémjét kapják a játékosok.

 

A The Witcher 3: Wild Hunt és a Cyberpunk 2077 a CD Projekt RED (CDPR) két legnagyobb RPG-je. Ezekben hatalmas a fő küldetés és a karakterek többsége le tudja kötni a játékosokat, de gyakran a diskurzus része az is, hogy milyen mellékküldetésekhez kapcsolódó sztorik születtek a játék során. Erről Pawel Sasko, a Cyberpunk 2077 vezető küldetéstervezője beszélgetett a GDC-n a PCGamerrel, és elmondta, hogy azért jó a végeredmény, mert a koncepcióik legnagyobb részét nem valósítják meg…

„Egy jó tervező az ötleteinek 5-10% közötti elfogadási arányt tud felmutatni. Ha valakinek ez az arány 10%, az valószínűleg az egyik legjobb emberünk a csapatban. Szóval, amit a tervezőinkkel teszek, az a következő: „Oké, itt van a műfajok listája. Itt van egy lista a témákról, amelyekkel szeretném, ha dolgoznál – a témák listája. Írjatok nekem koncepciókat.” Aztán ők írnak, igen, ötöt, tízet, húszat egy nap. Alapvetően egy kiváló pitch, javaslat négy mondatból áll: ez a pályázat.

Senkinek, egyetlen művésznek sincs csak nagyszerű ötlete. Mindannyiunknak vannak pocsék ötletei, és rengeteg van belőlük, és végül csak a legjobb 5%-ot választjuk ki. Csak azért kerestem cikkeket, tudod, a legjobb küldetésekről a Cyberpunkban vagy a Phantom Libertyben, hogy lássam. Sok cikk listáján azok a küldetések vannak, amiknek az egyik legkisebb volt a költségvetése. Annyi elképesztő dolgot lehet csinálni okos ötletekkel, a korlátokkal való munkával,” mondta Sasko.

Az utolsó mondattal nehéz vitatkozni: néha a korlátok feszegetése (mindegy, hogy technológiai, anyagi…) kifejezetten izgamas tud lenni, és ez kihozhatja az emberekből a legjobbat. Ehhez persze egy jó vezetőség kell, ami képes inspirálni az alkalmazottat; ha ez nincs meg, akkor a minimumnál több nem valósul meg.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu