A Sony minden erejével azon van, hogy több élő szolgáltatásos (live service) modellt alkalmazó játék szülessen a PlayStation Studios alatt, igaz, ebbe már beletört a bicskája az egyik legnagyobb stúdiójuknak, ráadásul egy olyan IP-vel, ami az egyik blockbuster húzócím a Sony oldalán…
2019 áprilisában jelent meg a Bend Studiotól a Days Gone PlayStation 4-re, majd 2021-ben felbukkant a PC-n is. A Bend Studio megerősítette, hogy folytatást a Days Gone nem kap (és néhány fontosabb fejlesztője távozott is a stúdiótól), ugyanis nem felelt meg a Sony blockbuster elvárásainak, és ehelyett inkább egy új IP-t kezdtek fejleszteni. Erről az IP-ről még mindig nem közölt sem a Sony, sem a Bend hivatalosan semmit sem.
Most már embereket keresnek ehhez a játékhoz, és a Game Rant által talált álláshirdetés szerint ez egy live service játék lesz. A vezető projektmenedzser pozíció ugyanis ezt burkolatlanul meg is említi, és nem is egyszer, hanem rögtön három alkalommal. Először a fejlesztés fontos fázisai között, aztán az AAA live service játékok kiadásában szerzett tapasztalat elvárása is ott van, végezetül pedig olyan tapasztalat is kell a sikeres jelentkezőtől, hogy képes volt magasabb beosztásban a hagyományos dobozos játékok megjelentetésétől áthangolni a csapatot egy live service-t fejlesztő stúdióvá.
Így a 2022 elején bejelentett live service terjeszkedésre letérdeltette a Bendet a Sony. Ha a Trónok harcáról lenne szó, a Sony lenne Daenerys hercegnő, és Jon Snow szerepét a Bend Studio töltené be, csak nem azt mondaná a Sony, hogy térdelj le, nagyuram!, hanem azt, hogy térdelj le, szolga! A baj csak az, hogy az eredetileg tervezett 12 live service játék közül, amit 2026 március végére kiadott volna a Sony, hatot már el is halasztott, és például a The Last of Us Online sem valósul meg a Naughty Dognál.
Ennyire nem tekinti a Sony fontosnak a Bendet?
Forrás: GameRant