A műfajt egykor csúcsra járató battle royale, a PUBG ismét nagyszámú egyidejű felhasználót regisztrált.
„Mindössze” hét éve jelent meg, ennek ellenére a történelem egyik legnagyobb hatású videójátéka. Hajlamosak vagyunk alábecsülni a PUBG sikerének a nagy fejlesztőkre gyakorolt hatását. Ez részben azért van, mert míg életének első egy-két évében hihetetlenül népszerű volt, a battle royale műfaját meghatározó játék iránt fokozatosan csökkent az érdeklődés. Nem egyszer hallottuk, hogy a cím „haldoklik”. Ebben a mondatban mindig volt némi túlzás, bár valós alapokon nyugodott: a tendencia évek óta negatív volt.
Évek óta a legjobb formáját mutatja a PUBG
Bár sok felhasználó számára meglepő felfedezés lesz, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a PUBG másodvirágzását éli. A játék tavaly augusztus óta folyamatosan növeli a felhasználók számát. Összesen mintegy 72%-os növekedést ért el az átlagos játékosszámban (a SteamDB szerint). A számok még elképesztőbbek, ha a felhasználói csúcsokra koncentrálunk.
Ha tavaly júliusban „alig” 356 738 egyidejű játékos volt a hónap csúcsán, akkor a mostani rekord megduplázódott: idén márciusban volt olyan időszak, amikor 768 362-en játszottak egy időben!
Miért ekkora az érdeklődés a PUBG iránt? Ha az elmúlt napokról beszélünk, a játék a hetedik születésnapját ünnepli. Az érdekesség azonban akkor jön, ha az előző hónapokra koncentrálunk. A Bluehole rengeteg frissítést vezetett be. Olyan új funkciók, mint a szövetségesek feltámasztási rendszere (az Apex Legends stílusában), új pályák és sok érdekes mechanika érkezett a játékba. Ezen kívül voltak életminőségi módosítások. Rengeteg kozmetikum került bele, és folyamatosan érkeznek az események. Egyszóval egy olyan live service-játékról van szó, amely a közösséggel való némi súrlódás ellenére ismét képes megtartani a felhasználóit.
Habár a játék indulásakor globális siker volt, úgy tűnik, hogy a jelenlegi közönségének nagy része ázsiai. Ez rengeteg teret ad a címnek a jövőbeni növekedésre. Hiszen a potenciális játékosok közül sokan még nem tértek vissza. Sőt, lehet, hogy a nem túl távoli jövőben lesz okuk visszatérni.
A fejlesztő bejelentette, hogy a jövő pilléreként az Unreal Engine 5-re való átállást és a felhasználók által generált tartalmakra való összpontosítást tűzte ki célul.
A PUBG még mindig a közelében sincs azoknak a számoknak, amelyeket az eredeti indulásakor látott. Valószínűleg soha nem is fog, mert a Steam történetében még egyetlen más játéknak sem volt ennyi egyidejű felhasználója. A cím azonban az elmúlt négy év legjobb pillanatában van. Sőt, még az „ingyenesen játszható” modellre való átálláskor mért számokat is felülmúlta. Ilyen értelemben minden jel arra mutat, hogy nagy jövő áll előtte.
Forrás: SteamDB