Smuta: így fest „az orosz Witcher”, amit nem akárki szponzorál!

Az orosz Cyberia Limited stúdió által Unreal Engine 5-ben fejlesztett játék, a Smuta kizárólag PC-re készül, bár a Steamen nem jelenik meg…

 

 

Nem először hallunk arról, hogy Putyin Oroszországa megpróbál bármilyen külföldről származó technológiai vívmányt úgy adaptálni, hogy az ne hagyja el a határait. Kormánya eljátszott már azzal, hogy dedikált grafikus motort hoz létre a videójáték-piaca számára. Nemrégiben a Steam „konkurenciáját” hozta szóba. Most egy államilag finanszírozott akciójátékot indított el kizárólag Oroszország számára: az 1612, azaz Smuta, egyfajta „orosz The Witcher”, csak varázslat nélkül, Unreal Engine 5-ön.

Kelet-Európa a videójátékok fejlesztésének egyik legfontosabb régiójának bizonyult. Lengyelország, Ukrajna vagy Magyarország megállíthatatlan nagyhatalmak olyan licencekkel, mint a The Witcher vagy a Dying Light.

Habár a jövőjük egyelőre kérdéses, úgy tűnik, Putyin Oroszországa is szeretne egy szeletet a tortából, igaz, anélkül, hogy elhagyná határait.

Ennek fényében, 750 millió rubel állami támogatással, ami mai árfolyamon számolva alig több mint 7 millió euró, 2023-ban megkezdődött a Smuta/1612 fejlesztése a Cyberia Limited orosz csapatával. Az elképzelés, amely távolról sem mindenekelőtt kereskedelmi célokra törekedett, az 1605 és 1618 közötti lengyel-orosz háborúval összefüggésben az orosz uniót és annak erejét kívánta bemutatni, hogy miként lehet kilábalni a kedvezőtlen helyzetekből.

 

 

Smuta

 

 

Egy történelmi nyitott világ és egy „Geralt-szerű” karakter

 

A játék az 1612-es évben játszódik, innen a neve is. A cári Oroszország hanyatlóban van, polgárai pedig mélyszegénységben élnek. Eközben a háború fegyverszünetek és inváziók között zajlik. Egészen addig, amíg 1612 novemberében ki nem űzik az idegen megszálló erőket Moszkvából. Nagyon furcsa keretet ad a játéknak, amelynek történelmi tényeit ellenőrizni kellene, hogy mennyire helytállóak.

Ám van egy sajátos „Witcherje”, aki bár nem rendelkezik varázslattal vagy macskaszemmel, de spéci harci képességekkel igen, amelyekkel egy tőle idegen terület, a diplomácia javára fognak felhasználni.

Ahogy a Gry-Online emberei idézik, a kaland főszereplője a fiatal orosz nemes Jurij Miloszlavszkij. Egyedül vándorol a kopár orosz pusztaságban, és lengyel betolakodók ellen harcol. Bár nálunk nem lehet megvásárolni, a VKPlay oldalán megnézhetjük, miről is szól az egész projekt. Mechanikáját tekintve egy harmadik személyű, nyitott világú játékkal állunk szemben. Ebben a Moszkvától nyugatra fekvő, modern Nyizsnyij Novgorod régióját járjuk be. Politikai intrikákkal foglalkozunk, miközben egy pusztulás szélén álló országot egyesítünk. Az orosz stúdió emellett megengedi magának, hogy néhány RPG elemet is beépítsen a játékba. A konfliktus különböző, látszólag történelmi karaktereivel is kapcsolatba kerülhetünk.

 

 

Smuta

 

 

Nem tudni, mennyire jó, de az biztos, hogy látványos lesz a Smuta

 

Függetlenül az ígéretektől, amit a teaserben láthatunk, meglepően jól néz ki. Nem egy hatalmas projektről van szó, és nem is egy befutott stúdiótól. Ám a Cyberia Limited jó egyensúlyt teremtett az Unreal Engine 5 segítségével lenyűgöző vizuális élmény és a motion capture-alapú animációkkal ellátott harcrendszer között.

Mindezt azért, hogy megformálják a saját Geralt of Rivia-jukat, mint egy zord, komor figurát, aki egy olyan politikai konfliktusba keveredik, amiből nem tud szabadulni.

Az orosz nyílt világ megítélése azonban vegyes. Bár a Steamhez nem fordulhatunk adatokért, a VKPlay oldalán a kritikák vegyesek. Az 1612, vagy Smuta, vagy ahogy hívni akarjuk, mert mindkettő helyes, 10-ből 6,2 pozitív értékelést kapott. A fő panaszok az optimalizálásra, illetve a szemet gyönyörködtetőn túl érdektelen harcokra érkeztek. Mit szóltok hozzá? Kipróbálnátok az orosz exkluzív játékot?

Forrás: Gry-Online, VKPlay

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu