A Sony hivatalosan még semmit sem mondott a félgenerációs frissítésről, de ha szerzői jogi követelésre hivatkozva eltávolíttatta a YouTube-ról a videót, amiben sok részletet hallani lehetett róla, akkor ezzel megerősíti a konzol létezését…
A Sony törölte Moore’s Law is Dead videóját márciusból, amikor részletesen beszámolt a PlayStation 5 Pro-ról. Miért? Mert a Sony Interactive Entertainment szerzői jogi követelésre hivatkozva kérvényezte annak eltávolítását a YouTube-ról. Mivel a The Verge szerkesztője, Tom Warren is mondta már, hogy a konzol létezik, és a nyáron már a hitelesítési folyamat is elkezdődik, már csak az a kérdés, hogy mikor jön e bemutatója…
A The Verge beszámolt arról, hogy mit kell egy játéknak elérnie a PlayStation 5 Pro (Trinity) Enhanced jelző kiérdemléséért. Egy, a csak ezen a konzoon elérhető grafikus mód állítólag kötelező lesz a megszokott Quality, Performance opciók mellett. Miközben a fejlesztőket a 4K felbontás (ehhez a PlayStation Spectral Super Resolution felskálázó technológia jó lehet), a 60 FPS és a jobb sugárkövetés felé terei a Sony, a The Verge szerint ezek nem lesznek szigorúan kötelezőek (eddig csak a frame rate kapcsán halottuk ezt).
Over the last few decades all hardware vendors have converged to very similar designs.
There is barely any difference in a CPU from Intel vs AMD vs Apple or a GPU from NVIDIA vs AMD vs Intel these days.
Any optimization for one vendor applies to all others.
— Kepler (@Kepler_L2) April 15, 2024
Not to mention that all the tools used by devs (e.g compilers) have improved massively over the years and can extract most of potential performance with ease.
Nobody does "to the metal" optimization these days because it's a) too hard b) largely unnecessary.
— Kepler (@Kepler_L2) April 15, 2024
Ha egy olyan grafikus módot kínálnak a fejlesztők, ami jobbat mutat az alap PlayStation 5-nél, megkaphatják ezt a jelzőt. Például 30 FPS-en maradhat PlayStation 5 Pro-n, de a fixált vagy változó képfrissítési rátájú (VRR) frame rate ha jobb, megkapja a játék a PlayStation 5 Pro Enhanced jelzőt. Vagy ez a két eset: alap PlayStation 5: 1440p/30FPS; PlayStation 5 Pro: 4K. Alap PlayStation 5: változó 1080p-1440p, PlayStation 5 Pro: 1280p-2160p. Ha a frame rate 30-ról 60-ra vagy 120-ra emelkedik az erősebb konzolon azonos felbontás mellett, vagy ha a sugárkövetés be lenne kapcsolva úgy, hogy előtte sehol sem volt, az is elegendő lenne.
A fejlesztőknek egy patchet kell kiadniuk a régebbi játékaiknál a PlayStation 5 Pro Enhanced jelző érdekében. A The Verge szerint ezen túl lesz egy Ultra-Boost Mode is a PlayStation 5 Pro-ban, ami jobb teljesítményt fog elérni sok játékban még akkor is, ha nem kapnak ilyen frissítést. Emellett a Twitteren az AMD-s szivárogtató, Kepler beszélt a félgenerációs frissítésről. Szerinte már nem a 90-es, 2000-es években járunk, így a konzolok nem tekinthetőek egzotikus hardvernek (ezt a szerepet például a Nintendo 64 és a PlayStation 3 töltötte be).
A hardvergyártók mára hasonló dizájnra építik termékeiket, így a modern processzorokat vizsgálva nincs már nagy különbség az Intel és az AMD megoldása között, és a videókártyáknál is hasonló utat jár be az Nvidia és az AMD. A fejlesztők által használt eszközök sokat fejlődtek, így könnyedén ki tudják csikarni a legjobb teljesítményt. Ma már nincs komolyan optimalizálás, mert erre nincs szükség, de a konzolokban nincsen tartalék, és azért van a szükség a PlayStation 5 Pro-ra, hogy a vizualitást és a teljesítményt előrébb tolják a konzolos térben.