Ezzel remélhetőleg több kiadó is elkezdi másképp értemezni a korai hozzáférés (early access) fogalmát, mert manapság kissé elszaladt a ló velük, amikor ezt a kifejezést használják.
Ha a korai hozzáférésre gondolunk, ma ezt kétféleképpen használhatják. Van az egyik, a hagyományos metódus, amit például a Baldur’s Gate 3 is használt (és, látván, hogy a Larian Studios játéka mennyi díjat nyert el, ez bevált nekik), miszerint a fejlesztés korai szakaszában elérhetővé teszik a közönségnek, és fokozatosan addig bővül, amíg el nem éri az 1.0 verziót, azaz „bolti állapotba” lép. Ez a megközelítés rendben van, nem ebbe nyúl bele a Valve.
A másik metódus viszont inkább marketinges húzás, amivel minél több pénzt akarnak kicsikarni a közönségből, hogy mindössze néhány nappal korábban neki tudjanak ülni a játéknak. Például egy játék deluxe editionje; ilyen volt mondjuk a Starfield is, amikor a Premium Edition több nappal korábban játszhatóvá vált a „normális” megjelenési dátumhoz képest. Na, ezt elégelte meg Gabe Newell platformja: ha ilyen módszert alkalmaz egy kiadó, akkor ott nem az early access fogalmat használja, hanem Advanced Accessként tünteti fel, amikor egy, már elkészült játékhoz vásárolhatunk korábbi hozzáférést…
A legcélszerűbb megoldás az lehetne, ha az Electronic Arts, a Ubisoft, és még sok másik kiadó en bloc felhagyna azzal, hogy a drágább verziójú játékokat 2-3 nappal korábban játszani lehet már. (És ez gyakran előrendelői bónusz szokott lenni.) A Valve viszont ezt inkább a pénzvisszatérítési kiskapu bezárására lépte meg, ugyanis eddig ha egy olyan játékot játszottunk, ha az még nem jelent be, akkor az nem számított bele abba a két óra időtartamba, amennyi ideig vissza lehet kérni a játékra költött pénzt.
Ez alól kivételt a bétatesztelés jelent, amikor különleges béta buildekhez férhetünk hozzá a játékokból (ilyen lehet egy sajtópéldány is, amikor küllön béta kód kell a megjelenés előtti játékhoz), vagy ha a fejlesztő/kiadó erre meghív minket. Mindenesetre ez előrelépés.