A redmondi techóriás látja, hogy az IP iránt mekkora az érdeklődés (bár ezen ront az, hogy a Fallout 4 next-gen frissítése _mindegyik_ platformon ilyen-olyan hibákkal rendelkezik…), és ezért kényszerpályát alkalmazhat a következ új epizóddal.
Az Insider Gaming számolt be arról, hogy a Microsoft nagy figyelemmel követi, hogy a Fallout IP mekkora reneszánszot él át épp, köszönhetően az Amazon által eindított sorozatnak, aminek már be is rendelték a második szezonját. A redmondiak értelemszerűen (és üzletileg is logikus módon) pedig addig ütnék a vasat, amíg az meleg, és ezért minden lehetőséget meg akarnak ragadni, hogy a közönség érdeklődéséből minél nagyobb profitot tudjanak szakítani.
Nemrég az Xbox Two Podcaston beszélt a Windows Central szerkesztője, Jez Corden arról, hogy a Fallout iránti érdeklődésről tud a Microsoft, és ezért mindenki abban bízik, hogy a franchise új játéka mennyire sikeres lenne. De ehhez egy drasztikus változtatást kellene megejteni: fel kell gyorsítani a Fallout 5 fejlesztését, viszont ehhez az kellene, hogy a Bethesda Game Studios ne egyszerre csak egy játékon dolgozzon. Most főleg a The Elder Scrolls VI-tal foglalkozik Todd Howard, miután a Starfield megjelent.
És itt lenne a drasztikus lépés: a Microsoft nem Howardékkel fejlesztené a játékot, hanem egy másik stúdió kapná a munkálatokat. Legutóbb ilyesmire 2010-ben volt példa, ugyanis a Fallout: New Vegas az Obsidian Entertainment jóvoltából készült. És az a cég is a Microsoft alá tartozik. Tehát: mi akadálya lenne annak, hogy a Microsoft ismét az Obsidiannak adná a fejlesztést? Elvégre róluk régóta hallottuk, hogy csinálnának egy Falloutot. Ez a rendezőjének, Josh Sawyernek is nagy felüdülés lenne, ugyanis a F:NV után a Pillars of Eternity-ken dolgozott, majd a Pentiment származott tőle.
Úgyhogy ha a Microsoft komolyan gondolja, felkeresi a cég az Obsidiant, és rögtön rákérdez: „mit szólnátok egy új Fallout játék fejlesztéséhez?” Nem lenne belőle vita, sőt…
Forrás: Reddit, Insider Gaming