Az Alan Wake 2-t fejlesztő Remedy bevétel ebben a negyedévben 10,8 millió euró volt, ami 56,2%-os növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest.
Azt mondják, hogy a hosszú késéssel érkező filmes folytatások problémásak, mivel olyan nézőket próbálnak megszólítani, akik már régen elpártoltak az adott produkciótól. A videójátékok esetében más a felfogás. Az Alan Wake 2-re 13 évet várni nem csak a veteránok figyelmét keltette fel, de ugyanígy vonzotta az újonnan érkezőket is. Ám a frusztrált író visszatérése nem csak jót hozott. A Remedy elégedett a játék pénzügyi eredményeivel. Azonban az még mindig nem hozta vissza az eredeti költségvetését.
Mivel a videójátékok hatalmas produkciókká váltak, amelyek közelebb állnak az igazi kasszasikerekhez, mint bármi más, a befektetett idővel párhuzamosan a költségvetések is megemelkedtek.
Szó esett a Marvel’s Spider-Man 2 300 milliós költségvetéséről, ami alig valamivel kevesebb, mint a 2019-es Bosszúállók: Végjáték filmmé volt. A Star Wars: The Old Republicba fektetett 200 millió sem semmi; vagy a Cyberpunk 2077-be fektetett 174 millió euró. (Nem számítva a javításokba fektetett összeget….)
Ebben a hatalmas költségvetésekkel kapcsolatos kontextusban, bár nem tudjuk biztosan az Alan Wake 2 kezdeti költségvetését, az adatok szerint összesen 70 millió eurót kell elosztani a fejlesztés és a marketing között. Aprócska költségvetés az előbb említett játékokhoz képest. Azonban a finn cég állítása szerint még mindig nem térült meg. Annak ellenére, hogy alig több mint két hónap alatt közel kétmillió darabot adtak el belőle!
A cég legfrissebb pénzügyi jelentésében a Remedy vezérigazgatója, Tero Virtala utal arra, hogy „a fejlesztési és marketingköltségek jelentős része” 2024 első negyedévében „megtérült”, bár úgy tűnik, hogy a teljes összeg egyelőre kicsúszik a kezükből. Ez viszont nem jelenti azt, hogy az európai cég bajban lenne.
Az első Alan Wake-hez hasonlóan nagy valószínűséggel a finn kormány finanszírozta a játék fejlesztésének egy részét, a többi a licenc kiadói jogait birtokló Epic Gamesre hárult.
Ezért aztán a Remedy semmi esetre sem örülhet az Alan Wake játékba való visszatéréséből származó profitnak. Ugyanebben a jelentésben a Virtala szerint a bevétele ebben a negyedévben 10,8 millió euró volt. Ez 56,2 százalékos növekedést jelent a tavalyi első negyedévhez képest, ami remekül hangzik, de kérdés, mennyit tarthat meg mindebből a stúdió.
A Tencent fektethet be az Alan Wake 2 alkotóinak stúdiójába?!
A Tencent az elmúlt napokban agresszív és fontos lépést tett, ugyanis a kínai vállalat növelte részesedését a Remedyben, az Alan Wake 2 alkotóinak stúdiójában. Jelenleg 2 000 716 részvényt birtokol, ami 14,8%-os részesedést jelent.
Meg kell jegyezni, hogy nem most vásárolnak be először, ugyanis a kínai óriáscég 2021 májusában kezdte meg befektetését a Remedyben, amikor 3,8%-ot szerzett a VGC szerint.
A 2022-es év végén 5,01%-ra növelte a befektetését. Ám az elmúlt napokban megháromszorozta a részesedését. Emlékeztetni kell arra, hogy a Remedy egyik projektje a Codename Kestrel, amelynek fejlesztése 2023 végén indult újra. Eredetileg egy free-to-play címnek szánták, de a Remedy szándéka szerint egy „prémium játék lesz, erős kooperatív multiplayer komponenssel”. Ez jelenleg a koncepció fázisában van, és úgy tűnik, hogy még jó pár év van hátra. Az anyagi helyzetük indokolja az efféle lépéseket, a kínai piacon pedig biztos, hogy továbbra is lesz kereslet a termékeikre.
Forrás: Forbes, Business Finland, VGC