Az Arrowhead Game Studios közösségi menedzsere majdnem munkanélküli lett, miután azt mondta az embereknek, hogy őszintén véleményezzék – akár review bombing formájában – a játékot…
A hétvégi tiltakozások után a Helldivers 2 játékosainak legnagyobb gondja ismét a játékon belül van. A Sony bocsánatot kért, és visszavonta döntését, miszerint a felhasználóknak PSN-fiókot kell létrehozniuk a játék folytatásához. A helyzet megkönnyebbülést jelentett a közösségnek, de az Arrowhead Game Studios munkatársainak is. „A csapat sokkal jobban érzi magát” – magyarázta Spitz (közösségi menedzser) a játék hivatalos Discordján. Ő is fellélegezhet. Majdnem kirúgták, amiért a felhasználók oldalára állt, így gyakorlatilag a közösség bálványává vált.
A Helldivers 2 CM-jét majdnem kirúgták a játékosok támogatása miatt
Spitz arra buzdította a játékosokat, hogy szólaljanak fel, ha ellenzik a PlayStation Network integrációt. Azt állította, hogy a visszatérítési kérelmek és a negatív értékelések a Steamen legitim módja annak, hogy hangot adjanak a cég Helldivers 2-t érintő döntésével kapcsolatos elégedetlenségüknek. Ő volt az egyik olyan munkatársa a vállalatnak, aki a válság során a legszorosabban kommunikált a közösséggel. Ez majdnem az állásába került:
„Majdnem, de nem egészen. Kiderült, hogy a kiadóknál nem túl népszerű, ha azt mondják az embereknek, hogy review bomb-ozzák vagy küldjék vissza a játékot” – mondta.
Az Arrowhead alkalmazottja azonban azt állította, hogy csak a szerepét töltötte be: „Az én feladatom az, hogy a közösséget képviseljem, és pontosan ezt tettem (…) Az egész közösség volt az oka a változásnak. Mindig is megtisztelő lesz számomra az az elkötelezettség és odaadás, amelyet mindannyian tanúsítottak a többi felhasználó iránt”. Ebben az értelemben, bár az egész vitában tett lépései furcsának tűnhetnek, valójában sikerült szinte érintetlenül hagynia a Helldivers 2 alkotóinak imázsát, rámutatva, hogy a döntés a Sonyé volt.
Most, hogy a játék újra baráti keretek között van, a közösségi menedzser meg akarta köszönni a felhasználók támogatását. Továbbá bocsánatot kért azokért az időkért, amikor nem tudta, hogyan kell a megfelelő módon kiszolgálni a felhasználókat. Meg kell jegyezni, hogy neki magának is át kellett élnie néhány nehéz pillanatot. Állítása szerint „elég vad volt” a munkáltató és a kollégák reakciója. Ennek ellenére azt mondja, hogy minden megérte: „Ha választhatok, nem megyek sehova. Ez az egész helyzet csak még jobban megszerettette velem a munkámat, a csapatot és a közösséget.”
Forrás: PC Gamer