A Square Enix a PlayStation 5-ből szinte mindent kisajtolt, hogy a Final Fantasy VII remake-jének második fejezete jobb frame rate-tel futhasson (és valószínűleg a még be sem jelentett PlayStation 5 Pro esetében ez még jobb lesz).
A Final Fantasy VII nemrég kapta megaz Ultimania nevű könyvet, amiről a Twitteren a Shinra Archaeology Department közölt pár új részletet. Ikeda Suichi, a vezető renderelési programozó a játék renderelési programkódjáról beszélt. Megerősítette, hogy a Final Fantasy VII Remake után teljesen újra kellett írni a Final Fantasy VII Rebirth miatt, és valószínűleg a harmadik rész esetében is ugyanehhez kell a Square Enixnek folyamodnia.
A PlayStation 5 által rendelkezésükre bocsátott plusz teljesítmény mind arra lett szánva, hogy a frame rate jobb legyen, és annyira ezt tekintették feladatnak, hogy semmi nem maradt a konzolban, hogy esetleg a játék más aspektusait is javítsák. Ha a renderelés ugyanúgy néz ki, amit a Final Fantasy VII Remake nyújtott, akkor ez egyfajta győzelemként volt elkönyvelhető a japán fejlesztők számára.
FFVII Rebirth lead rendering programmer Shūichi Ikeda says the rendering code had to be totally rewritten after Remake. The PS5's performance boost went to improving frame rate, with nothing left to allocate elsewhere—so if rendering looks the same, then that's a win. (RbU, 2024) pic.twitter.com/zyPvMQvszM
— Shinra Archaeology Department (@ShinraArch) May 3, 2024
Hano Tomohito, a Final Fantasy VII Rebirth vezető technikai programozója is megszólalt az Ultimania künyvben. Bár a fejlesztés során főképp az Unreal Engine 4-et használták, a csapat több hasznos funkciót átemelt az Unreal Engine 5-ből, ami annyira elterjedt technológiának nevezhető, hogy sokan átváltottak erre, holott volt házon belüli engine-jük. Ilyen például a CD Projekt RED is, ami a REDengine-t utoljára a Cyberpunk 2077 Phantom Liberty nevű, első és egyetlen kiegészítőjében alkalmazta.
FFVII Rebirth lead technical programmer Tomohito Hanō says that although Unreal Engine 4 was the primary game engine used to produce FFVII Rebirth, the team also made an effort to incorporate some useful functionality from Unreal Engine 5. (RbU, 2024) pic.twitter.com/E98dvlF1I4
— Shinra Archaeology Department (@ShinraArch) May 5, 2024
A Final Fantasy VII Rebirth február 29-én jelent meg PlayStation 5-re, és még nem lett bejelentve más platformra (ráadásul azt hallani, hogy az eladások tekintetében nem valami fényes adatokkal bír), ugyanis feltehetőleg időzített exkluzivitás van. A Final Fantasy VII Remake is PlayStation 4-exkluzív volt, majd jött a bővített PlayStation 5-ös kiadás Intergrade alcímmel, és utána ugrott át PC-re.
Forrás: WCCFTech