A szokásosnál hosszabb fejlesztési ciklusok jönnek a Nintendo játékai esetében, és ez elkerülhetetlen.
Az elmúlt napokban rengeteg információ látott napvilágot a Nintendo jövőbeli terveiről. Érdekes módon a vállalat egyértelművé tette, hogy a Switch 2 még ebben a pénzügyi évben érkezik. Sok játékos izgatottan várja az új hardver bejelentését. A Nintendo jövőjének és a következő konzolnak egy fontos része a saját fejlesztésű videójátékok körül forog. Ilyenek például a Mario, The Legend of Zelda, Kirby, Metroid stb. franchise-ok.
Mint azt sokan tudják, a Nintendo játékfejlesztése nem tartja fenn ugyanazt a gyártási értéket, mint az Xbox vagy a PlayStation első féltől származó címei.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb a japán cég címeinek fejlesztése idővel bonyolultabbá és költségesebbé válik. Ezt a Big N is megerősítette a tavalyi pénzügyi év pénzügyi eredményeiről szóló tájékoztatóban – számol be a Famitsu.
Shuntaru Furukawa, a japán cég elnöke arról beszélt, hogy a jövőben a játékok fejlesztési folyamata hosszabb, drágább és összetettebb lesz (via Gamesradar). Ez még magának a Nintendónak is elkerülhetetlen volt. A lehetséges megoldások között a felvásárlásokat emeli ki. Azonban semmi sem garantált igazán. Hiszen 2024-ben stúdiófelvásárlásokról beszélni a videójáték-ipar válsága mellett összetett dolog.
A Nintendo nagy célja
A megacég vezérigazgatója a pénzügyi jelentésben elmondta, hogy a vállalat célja „a vásárlói kapcsolatok fenntartásának és bővítésének alapjait” megteremteni. Ehhez az is hozzátartozik, hogy a játékosok élményét új hozzáadott értékkel javítsák az Accounton. Így ismét megerősítést nyert, hogy a felhasználói fiók az elkövetkező években kulcsfontosságú elem lesz. Érdekességként néhány órával később arról is beszámoltak, hogy a cég történetében először sikerült több digitális játékot értékesítenie, mint fizikai játékot egy pénzügyi évben.
Forrás: Famitsu, GamesRadar