Square Enix: gyenge eladások, gyengülő részvények a Final Fantasy kiadójától!

A Final Fantasy játékokról elhíresült japán cég kapott pár pofont mostanában, úgyhogy ezek láttán sem olyan nagy meglepetés, hogy középtávú stratégiájuk módosult (erről a minap írtunk részletesebben).

 

A Bloomberg szerkesztője, Mochizuki Takashi összefoglalta a Twitteren, hogy a Square Enix mit is mondott a cég legújabb üzleti jelentése során. A Final Fantasy XVI eladásai elmaradtak a kitűzött céloktól. A kezdeti lendület megvolt, de az üzleti évre kivetítve a japán cég elvárásait nem teljesítette Clive kalandja a momentum hiánya miatt. Legutóbb annyit közöltek, hogy 3 millió példányt adtak el belöle, de új adat azóta nincs. A Final Fantasy VII Rebirth eladásai is elmaradtak a várakozásoktól, de itt a kezdeti eladások sem teljesítették a kitűzött célt. Nem is mondták el, hogy mennyit adtak el eddig belőle! A Foamstars kezdei eladásai is alacsonyak, és ebben az esetben sem tudjuk, hogy mennyi eladást hozott össze…

A Square Enix még mindig bízik abban, hogy a megjelenés utáni másfél éves időszakban, tehát 2024 végére a Final Fantasy XVI már megüti a kitűzött szintet. A Final Fantasy VII Rebirth és a Foamstars eladásai sem biztos, hogy nagyon rosszak lehetnek. A japán cég újjászervezte a fejlesztőcsapatait: most öt konzolos csapat és egy okostelefonos csapat áll a Square Enix rendelkezésére. A cég túlságosan is az egyéni kreativitásra támaszkodott, ezért elő fogja mozdítani a fejlesztési know-how megosztását a csapatok között, és a legjobb egyensúlyt keresi az egyéni kreativitás és a szervezeti fegyelem között. A Dragon Quest XII továbbra is fejlesztés alatt áll.

Miképp reagáltak a befektetők? A részvényeiket többnyire eladták, így azok a napi kereskedési határig leestek (hétfő reggel 6268 yen volt, estére 5268 lett, 15,95%-os csökkenés!). Attól tartanak, hogy a fejlesztési menetrend túlzottan üres lett, és a Square Enix eredményeiben nem lesz húzócím a következő néhány évben. Hozzá kell tennünk, hogy a három játék PlayStation 5-exkluzív, így nem csoda, hogy a Square Enix multiplatform stratégiára váltott, és ha lettek volna Xbox Series portok, több bevétel keletkezhetett volna.

Forrás: VGC,

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.