A japán cég is rájött arra, hogy a konzolos exkluzivitás nekik sem nagyon kedvező, és inkább minőségi játékokat akarnak kiadni, nem pedig mennyiség tekintetében öntenék el a közönséget.
A Square Enix közzétett egy középtávú üzleti tervet, ami az április elsejével kezdődött üzleti évtől a 2027. március 31-éig tartó üzleti évig tart. A címe is eléggé beszédes: „A Square Enix rebootol és magához tér: hároméves alapozás a hosszútávú növekedésért”. Az üzleti terv módosításával az a cél, hogy az előző középtávú tervükben adódott nehézségeket legyőzzék (a nagy felbontású játékok szegmensének alacsony profitja, nem hatékony portfóliókezelés franchise-onként, hiányosságok a Square Enix menedzsmentjének infrastruktúrájában).
Négy pillér és ezekhez kötődő kezdeményezés van. Az első a termelékenység növelése a digitális szórakoztatás szegmensben a fejlesztési lábnyom optimalizálásával. Ehhez az a terv, hogy koncentráljanak a Square Enix által létrehozható, szórakozást nyújtó játékok fejlesztésére, és ehhez ki kell építeniük a fejlesztési struktúrát. A második pillér a bevételi lehetőségek diverzifikálása az ügyfélkapcsolati pontok megerősítésével. Ehhez az kell, hogy átálljanak a többplatformos stratégiára. A címeik folyamatos vásárlói kapcsolattartási pontjainak kiépítése a digitális értékesítés fokozásával szükséges lesz, mint ahogy az ügyfelekkel való interakció megteremtése is a kiadói funkció kifinomultságának növelésével. Így új bevételi lehetőségek megteremtése születhet azáltal, hogy az IP-ket a szórakoztató élmények széles skáláján kínálják.
A harmadik az újabb alapokon nyugvó stabilitás megteremtését célzó kezdeményezések bevezetése. Ehhez az alapoktól újjá kell építenie a tengerentúli üzletágakat. A szervezetre és az emberi erőforrások elosztására vonatkozó irányelveket bevezetik Japánban. Az üzleti infrastruktúrát javítják a PDCA-ciklus időben és megfelelő módon történő bevezetésével. A negyedik az egyensúly teremtése a tőkeallokáció során a részvényesi megtérülés és a növekedési beruházások között. Ehhez legfeljebb 100 milliárd yent különítenek el a stratégiai beruházások teljes összegére egy hároméves időszak alatt (20 milliárd yent részvény-visszavásárlásra elkülönítettek a következő évben).
A leépítések sem maradtak el: az amerikai és az európai ágazat is elbocsátásokhoz folyamodik. A kiadási, az informatikai, illetve a Square Enix Collective, az indie ágazat lesz a leginkább érintett, és akiket elküldenek, a hét során ezt megtudják. Szóval multiplatform stratégia kevesebb játékkal, és még kevesebb emberrel…
Forrás: Gematsu, Square Enix, VGC