Új stratégiát karol fel a Square Enix; ez leépítésekkel is jár!

A japán cég is rájött arra, hogy a konzolos exkluzivitás nekik sem nagyon kedvező, és inkább minőségi játékokat akarnak kiadni, nem pedig mennyiség tekintetében öntenék el a közönséget.

 

A Square Enix közzétett egy középtávú üzleti tervet, ami az április elsejével kezdődött üzleti évtől a 2027. március 31-éig tartó üzleti évig tart. A címe is eléggé beszédes: „A Square Enix rebootol és magához tér: hároméves alapozás a hosszútávú növekedésért”. Az üzleti terv módosításával az a cél, hogy az előző középtávú tervükben adódott nehézségeket legyőzzék (a nagy felbontású játékok szegmensének alacsony profitja, nem hatékony portfóliókezelés franchise-onként, hiányosságok a Square Enix menedzsmentjének infrastruktúrájában).

Négy pillér és ezekhez kötődő kezdeményezés van. Az első a termelékenység növelése a digitális szórakoztatás szegmensben a fejlesztési lábnyom optimalizálásával. Ehhez az a terv, hogy koncentráljanak a Square Enix által létrehozható, szórakozást nyújtó játékok fejlesztésére, és ehhez ki kell építeniük a fejlesztési struktúrát. A második pillér a bevételi lehetőségek diverzifikálása az ügyfélkapcsolati pontok megerősítésével. Ehhez az kell, hogy átálljanak a többplatformos stratégiára. A címeik folyamatos vásárlói kapcsolattartási pontjainak kiépítése a digitális értékesítés fokozásával szükséges lesz, mint ahogy az ügyfelekkel való interakció megteremtése is a kiadói funkció kifinomultságának növelésével. Így új bevételi lehetőségek megteremtése születhet azáltal, hogy az IP-ket a szórakoztató élmények széles skáláján kínálják.

A harmadik az újabb alapokon nyugvó stabilitás megteremtését célzó kezdeményezések bevezetése. Ehhez az alapoktól újjá kell építenie a tengerentúli üzletágakat. A szervezetre és az emberi erőforrások elosztására vonatkozó irányelveket bevezetik Japánban. Az üzleti infrastruktúrát javítják a PDCA-ciklus időben és megfelelő módon történő bevezetésével. A negyedik az egyensúly teremtése a tőkeallokáció során a részvényesi megtérülés és a növekedési beruházások között. Ehhez legfeljebb 100 milliárd yent különítenek el a stratégiai beruházások teljes összegére egy hároméves időszak alatt (20 milliárd yent részvény-visszavásárlásra elkülönítettek a következő évben).

A leépítések sem maradtak el: az amerikai és az európai ágazat is elbocsátásokhoz folyamodik. A kiadási, az informatikai, illetve a Square Enix Collective, az indie ágazat lesz a leginkább érintett, és akiket elküldenek, a hét során ezt megtudják. Szóval multiplatform stratégia kevesebb játékkal, és még kevesebb emberrel…

Forrás: Gematsu, Square Enix, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)