Közleménnyel reagált az Asus a garanciális javításos kritikákra

TECH HÍREK – De ezzel sem nagyon tudja meggyőzni a közönséget, ugyanis csak PR-dumának hangzik, amit az Asus állít… szóval ennél talán többet kellene csinálniuk.

 

Az RMA (return merchandise authorization, kb. úgy fordítható, hogy áru-visszaküldés lehetősége) esetében az észak-amerikai fogyasztóknál felettébb nevetséges dolgokat művelt az Asus. Erről már korábban beszámoltunk, de az Asus ROG Ally és az egyik GeForce RTX 4090 esetében elképesztően sok pénzt akartak kicsikarni a felhasználókból szervíz jogcímén egy-egy, a működést nem befolyásoló műanyag darabka hiánya miatt. Miután a Gamers Nexus YouTube-videója nagy közönségnek fedte fel, hogy mit művel az Asus, erre a cégnek egy közleménnyel reagálnia kellett… de ahogy ezt tették, talán jobb lett volna hallgatniuk:

„A legutóbbi visszajelzések rávilágítottak néhány hiányosságra az RMA-val kapcsolatos kommunikációs folyamatunkban az Egyesült Államokban és Kanadában. Mélységesen elnézést kérünk ügyfeleinktől és a közösségtől az ebből adódó zavarokért és frusztrációért. Szívünkön viseljük a visszajelzéseket, és elkötelezettek vagyunk a javítás iránt. Szeretnénk biztosítani ügyfeleinket arról, hogy a gyártó korlátozott garanciája által fedezett javítások mindig ingyenesek voltak és lesznek is. Az Asusnak soha nem állt szándékában olyan díjat felszámítani az ügyfeleknek, amely nem közvetlenül az általuk tapasztalt készülékhibákra vonatkozik. Mostanra felismertük, hogy a jelenlegi folyamat és a használt nyelvezet nem közvetíti megfelelően ezt az információt. Szorgalmasan dolgozunk azon, hogy ügyfeleink érdekében változtatásokat hajtsunk végre. Amellett, hogy egyénileg foglalkozunk a problémákkal a hozzánk forduló ügyfeleinkkel, az RMA-eljárásban is változtatásokat hajtunk végre, amelyek 2024. május 16-ától hatályosak.

Felülvizsgáljuk a garancián kívüli termékek javítási árstruktúráját; ez magában foglalja a rendellenes árképzés alapos felülvizsgálati folyamatát a következetesség, az átláthatóság és a méltányosság biztosítása érdekében. Jelenleg teljes körű elemzést végzünk az RMA-ra küldött készülékekről, és az ügyfeleknek küldött üzeneteinkben átfogó listát küldünk az elérhető ingyenes és fizetős javításokról. Megértjük, hogy ez zavart okozhatott, ha egy ügyfél csak egy adott javítást rendelt. A továbbiakban nem fogunk automatikusan javítási árajánlatot adni a kozmetikai hibákra, kivéve, ha azok befolyásolják a készülék funkcionalitását, vagy ha az ügyfél kifejezetten kérte őket. A jobb érthetőség érdekében frissíteni fogjuk az automatikus emailes rendszerünk szóhasználatát, hogy ügyfeleink mindig tudják, milyen javításokat kínálunk fel ingyenesen, és milyen feltételek vonatkoznak az adott készülékre,” írta az Asus.

Lássuk, hogy ebből valódi változás is lesz-e, vagy csak marketinges húzás, amit az Asus elkövetett…

Forrás: WCCFTech, Asus

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)