Új küldetések és tartalmak érkeznek a márciusban megjelent PlayStation 5-exkluzívhoz, amelyről a játék rendezője, Yasuda Fumihiko többet is elmondott a PlayStation Blogon.
Öt új Ally küldetés jött (a bajtársainknak), ha újrajátszunk egy világot Midnight nehézségi szinten, bekapcsolhatjuk azt, hogy a közrend ismét megbomoljon, a Testament of the Soultól kezdve azonos szintre álííthatunk mindenkit, két új set bónusz van a Midnight nehézségi szinten, a dojókban edzőpartnereket találhatunk, illetve a Martial Skill típusú bónuszt is hozzáadták a Rise of the Roninhoz, megemelve az elérendő pontszámot. Ha az egyes és kettes számú fegyvernek ugyanazt a fegyvertípust alkalmazzuk, a stílusok számának korlátja hatra emelkedik, módosították a meghatározásokat, így a speciális felszerelést akkor is megkapja a játékos, ha ő nem vall színt; a karakterek üdvözlése egy szakítás után idővel visszaváltozik normálisra, illetve könnyítették azt is, hogy az aszinkron karaktereket ki lehessen választani a PlayStation 5-exkluzív játékban.
Yasuda említette, hogy a stúdió miképp hozta be a játékba két korábbi projektjét (Ninja Gaiden, Nioh). Az Iga-Ninja Armor az egyik link a Ninja Gaiden és a Rise of the Ronin és a Ninja Gaiden között. Már a fejlesztés korai szakaszában megbeszélték a PlayStation Studio XDEV csapatával, hogy a Ninja Gaiden-sorozatból származó kosztümökkel is tervezne a Team Ninja. A főszereplő, Ryu Hayabusa kinézete mellett tették le a garast. Történelmileg a nindzsák állítólag a Bakumatsu-korszakban (XIX. sz. vége) léteztek, ami a Rise of the Ronin helyszíne, így nagyfokú rokonságot mutat e címek világképével. Az egyik harci stílus, a Hayabusa-ryu eredetileg ugyanolyan sebességgel lett megvalósítva, mint az eredetiben, de a támadások olyan gyorsak és rendkívül erősek voltak, hogy a Rise of the Ronin új verziójához nehezen tudták őket a játék sebességéhez igazítani. Hayabusa ikonikus mozdulatai mellett (pl. Izuna Drop) a Ninja Gaiden minél több technikáját is beépítették (pl. Ultimate Technique). A Hayabusa-ryu nindzsák jellegzetes elemeit, például a raptor ihlette fejfedőt és az ujjatlan páncélt újratervezték azzal a képpel, hogy az Edo-korszak végének fegyvereit és anyagait rekonstruálják.
William, a Nioh főszereplője rejtett bossként felbukkan a Rise of the Roninban. Mivel a játék a késői Edo-korszakban játszódik, amikor a japán és a nyugati kultúra elkezdett keveredni, és sok nyugati, például Commodore Matthew Perry is megjelenik, így úgy gondolták, hogy William páncélos megjelenését úgy valósítotsák meg, hogy ne érezzék azt „kilógónak”. Ami a Nioh-ryu harci stílust illeti, eredetileg az volt az elképzelés, hogy a sorozatra jellemző három harcmodort, a felső, a középső és az alsó harcmodort független stílusokká alakítják, de mivel az irányítás túl bonyolult lett volna, és mivel úgy érezték, hogy a Nioh valóban a három harcmodor közötti valós idejű váltásról szól, egy, a három harcmodort magába foglaló stílusként valósították meg. A Nioh rengeteg technikával rendelkezik, így nehéz volt eldönteniük, hogy mely technikákat vegyék bele. A páncél, amit visel, a Nioh-sorozatban megjelent Obsidian Armoron alapul, és olyan nyomott dizájnt tartalmaz, amely az idő múlását idézi a Nioh-korszakból az Edo-korszak végéig. A Rise of the Roninban a Blade Flash hatása a Niohban a Ki Pulse. A Flux is használható, és a harcművészeti bemenet lenyomva tartásával a harcművészeti mozdulatot közvetlenül bármelyik állásból, állásváltoztatás nélkül végezhetjük el. Ezt a stílust nehéz elsajátítani.
Nem rossz háttérinformáció.
Forrás: VGC, PlayStation Blog