Miért nem jelent meg az eredeti, Interplay-féle Fallout 3? A széria alkotója mesélt! [VIDEO]

Habár Tim Cain ekkorra már elhagyta a Black Isle Studios-t, az IP eredeti tulajdonosai mégis felhívták őt, hogy tanácsot kérjenek tőle a Fallout 3-mal kapcsolatban…

 

 

A Fallout-sorozatot ma már a Bethesdához kötjük. Ám a poszt-apokaliptikus franchise eredetileg a Black Isle Studios irodáiban született; a forgalmazó Interplay Entertainment leányvállalatánál. Valójában ezek a cégek fejlesztették a Falloutot és a Fallout 2-t, mielőtt 2007-ben eladták a licencet a The Elder Scrolls készítőinek, akik aztán elkészítették a ma ismert Fallout 3-at. A márka alkotói azonban már korai verziók formájában tesztelték a sorozat harmadik részének tervezett változatát. Azonban végül teljesen elvetettek a projektet.

Így emlékszik vissza a Fallout alkotója, Tim Cain, aki rövid ideig részt vett a cím fejlesztésében, amely sosem látott napvilágot.

Legutóbbi YouTube-videója szerint (az IGN-en keresztül – a videót lásd alább) a Black Isle Studios Fallout 3 kódneve Van Buren volt, és a gyártás korai szakaszában volt, amikor az Interplay alelnöke felhívta őt, hogy kikérje a véleményét a prototípusról. Mert bár igaz, hogy a poszt-apokaliptikus univerzum ötletét Cain találta ki, a Fallout 2 megjelenése után elhagyta a céget, hogy saját stúdiót alapítson.

Az Interplay alelnöke állítólag a következő szavakkal kereste meg Cain-t: „Nem hiszem, hogy be tudják fejezni, úgyhogy egyszerűen lemondom. De ha megnézed, és adsz egy becsült [fejlesztési] időt, akkor van rá esély, hogy nem fogom törölni”. A videóban a Fallout alkotója a továbbiakban elmondja, hogy 2 órán keresztül tesztelhette a Black Isle Studios prototípusát, és feltett néhány kérdést a csapatnak, hogy végleges választ tudjon alkotni.

„Azt mondtam: >>Meggyőződésem, hogy 18 hónap alatt egy igazán jó játékot készíthettek<<” – folytatja Cain a videóban. „Erre ő azt mondta: >>Á, lehet ennél gyorsabban is megcsinálni?<< Azt gondoltam: >>Fú, túl sok időt mondtam.<< Erre inkább azt válaszoltam: >Nos, még ha brutális crunchot is csinálsz, nem hiszem, hogy 12 hónapnál hamarabb elkészülhetsz vele, és akkor valami kiegyensúlyozatlan és bugos dolgot adnál ki, és a csapat tönkremenne. Szóval én ezt nem ajánlom.<<„

„Erre ő azt mondta: >>Oké, köszönöm<<. Ahogy távoztunk, lényegében elmagyarázta nekem, hogy minden 6 hónapnál hosszabb válasz törlést fog eredményezni, ami azt jelenti, hogy az általam adott válasz törli a játékot” – zárja a profi. „De ő mindenképpen törölni akarta. Úgy gondolta, hogy 6 hónap alatt nem lehet megcsinálni, én pedig éppen ezt erősítettem meg neki”.

 

Pénzügyi problémák az Interplay-nél a Fallout 3 fejlesztése idején

 

Röviden – folytatja magyarázatát Cain – az Interplay pénzügyi problémákkal küzdött, és nem engedhetett meg magának egy hat hónapnál tovább tartó fejlesztést. Végül 2003-ban a forgalmazó bezárta a Black Isle Studios irodáit. 2004-ben a Fallout spin-off Fallout: Brotherhood of Steel kiadásával tovább erőltette a Fallout márkát. Ám nem érték el a várt eredményt. Így a csapat úgy döntött, hogy eladja a jogokat a Bethesdának, és ahogy mondani szokták, a többi már történelem.

Forrás: YouTube, IGN

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."