Mostantól a Square Enix csak a „nem kreatív területeken” fog generatív mesterséges intelligenciát alkalmazni, ellentétben azzal az átfogó alkalmazással, ahogyan korábban tervezték.
Az elmúlt év egyik legérdekesebb témája az iparágban a generatív mesterséges intelligencia alkalmazása a videójáték-fejlesztésben. Éppen emiatt több cég, például az Embracer Group vagy a Square Enix is azt nyilatkozta, hogy 2024-ben is fenntartják „agresszív hozzáállásukat” az AI-hez. Ám úgy tűnik, hogy utóbbi 6 hónap alatt meggondolta magát.
Míg rövidtávon a „fejlesztési folyamatok termelékenységének javítása” volt a céljuk, addig a Square Enix alkotói most már másképp látják a dolgot.
Mint arról a PC Gamer beszámolt, a Square Enix bejelentette, hogy óvatos lesz a mesterséges intelligencia alkalmazásával kapcsolatban. Ez szembemegy a fél évvel ezelőtti nyilatkozataival, miszerint fenntartják az „agresszív hozzáállást”. Egy nemrég lezajlott befektetői híváson (az Automaton fordításában) a cég vezérigazgatója, Takashi Kiryu elmondta, hogy megváltozott a megközelítés az AI-hez. „A mesterséges intelligenciában óriási lehetőségek rejlenek. Azonban sok probléma van” – kezdte.
A Square Enix csak akkor fogja használni az AI-t és annak eszközeit, ha azok átvilágításra kerültek. „Bevezettünk egy olyan rendszert, amelyben az AI-val kapcsolatos eszközöket csak akkor használjuk belsőleg, ha azokat megfelelően átvizsgáltuk” – magyarázza. A generatív AI alkalmazása a kreativitással kapcsolatos területeken azonban „rendkívül kényes”.
Ezért úgy döntöttek, hogy ezt elkerülik, és csak „a kreativitással nem kapcsolatos területeken” alkalmazzák a mesterséges intelligenciát.
A Square Enix „agresszív cross-platform stratégiát” folytat
A Final Fantasy alkotói érdekes változásokat jelentettek be az elmúlt hónapokban. Az egyik legfontosabb, hogy a Square Enix új üzleti terve szerint „agresszív cross-platform stratégiát” folytatnak. Ez így azzal is összefügg, hogy mostantól kevesebb címet fejlesztenek „a magasabb minőség biztosítása érdekében”. Ennek azonban az lett a következménye, hogy több be nem jelentett projektet is töröltek, ami milliós veszteségeket okozott.