World of Warcraft: akkora bukás volt ez a kiegészítő, hogy a fejlesztőknek teljesen újra kellett gondolniuk a játékot!

A játékosok visszajelzései számos alapvető változtatást eredményeztek a World of Warcraft-ban, ami visszaköszön majd a készülő 10. kiegészítőben.

 

 

A World of Warcraft fejlesztőinek pálfordulása elég látványos. Főleg, miután a Shadowlands kiegészítő kapcsán – amely majdnem megölte a játékot – , nagyrészt elutasították a játékosok visszajelzéseit. Az MMO 10. bővítése, a The War Within közeledtével Ion Hazzikostas játékigazgató elmondta, hogy a Blizzard minden eddiginél nagyobb hajlandóságot mutat a WoW alapvető rendszereinek újragondolására, hogy összhangban maradjanak a játékosok igényeivel.

„Az elmúlt néhány év valóban az önvizsgálat és a WoW összes építőelemének, tervezési DNS-ének újravizsgálása volt” – mondta.

„Alaposan megvizsgáltuk a játékot, anno szuper volt, de vajon 2024-ben is elég ez a színvonal?<<”

Egy friss példa is bizonyítja ezt: a Mythic Plus radikális átalakítása. A cél az volt, hogy az alacsonyabb szintű játékosok számára megőrizzék az affixek változatosságát, hogy a dungeonok érdekesek maradjanak, de a hardcore push csapatoknak lehetővé tegyék, hogy egyedül a nyers nehézség ellen dolgozzanak, ahogyan azt kérték. Ez egy őszintén szólva vad változtatások sorozata volt, és már csak két hónap választ el minket a kiegészítő megjelenésétől.

 

Több radikális World of Warcraft-változásra is számíthatunk?!

 

Hazzikostas interjúbeli megjegyzései arra utalnak, hogy még több ilyen radikális változtatásra lehet számítani. Elmondása szerint a Blizzardnak időbe telt, mire teljesen felismerte a WoW közönségének változását.

„Azt hiszem, ez már elkezdődött, de határozottan felgyorsult a Shadowlands során, ahol különösen a tervezés szempontjából volt egy kis számvetésünk” – mondta Hazzikostas.

„Rendszereket építettünk ki, és támaszkodtunk olyan régi WoW-elveknek tűnő dolgokra, mint a karakteredbe való mély befektetés, értelmes döntések és differenciálás.”

Ez olyan döntésekhez vezetett, mint például a játékosok és karakterek bizonyos játékbeli frakciókhoz való tartozása, amelyek nem tudták megszerezni a többi frakció jutalmait vagy kozmetikumait.

„De azt hallottuk a játékosoktól, hogy >>mi már nem ezt akarjuk. Ezt már megcsináltam, miért kell még egyszer megcsinálnom? Nem akarom, hogy ez a képesség egy kozmetikai választáshoz legyen kötve, azt akarom, hogy külön legyenek<<” – mondta.

Az, hogy a Blizzard nem reagált ezekre a problémákra, a Shadowlands alatt a játékosok jelentős elvándorlását okozta, amelyet statisztikai adatok támasztanak alá.

Az ezt követő kiegészítőben, a Dragonflightban a Blizzard végre belevágott, hogy felismerje ezt a növekvő problémát, és nagy sikerrel nézett szembe vele. De a Mythic Plusz változtatásokra – és a többi változtatásra, amelyeket az út során e filozófia szem előtt tartásával hajtottak végre – adott elsöprően pozitív reakciók azt sugallják, hogy a Blizzard talán jó úton jár.

A The War Within, a WoW 10. kiegészítője augusztus 26-án jelenik meg (az előrendelők számára a korai hozzáférés három nappal korábban elérhető).

Forrás: Blizzard, Wowhead

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."