MOZI HÍREK – A Rosemary gyermeke-előzményfilm áthelyezi a fókuszt, megváltoztatva egyes események fontosságát a teljes történetben…
Natalie Erika James filmrendező természetesen tízszer is megfontolta, hogy bevállalja-e a 7A lakás (Apartment 7A) leforgatását vagy sem. Elvégre ez a filmes ikon Roman Polanski által rendezett Rosemary gyermeke (Rosemary’s Baby) című klasszikus horrorfilm előzményfilmje, amelynek producere a trükkök királya, William Castle. Most úgy tűnik, James valóban izgatott a film miatt. James a Vanity Fairnek adott interjújában beszélt arról, miért vállalta a Mia Farrow által vezetett Rosemary gyermeke folytatásának felelősségét:
„Amikor először megkerestek a projekttel kapcsolatban, nagyon kétkedve fogadtam a dolgot. Soha nem vállaltam volna egy ilyen klasszikus és korszakalkotó film remake-jét. De nagy öröm volt, hogy Ira Levin regényének világában játszhattam, és játszhattam a karakterekkel is. Azt hiszem, az motivált, hogy elvállaltam, mert úgy éreztem, hogy egy másfajta érzelmi utazást kell felfedezni, és hogy ezt olyan módon kell megtennem, ami egy kicsit csavar egyet a műfajon.”
Az 1965-ös New York Cityben játszódó Apartment 7A a Rosemary gyermeke néhány szereplőjére koncentrál, de az új film eseményei megelőzik a klasszikus horrorfilmet.
Julia Garner alakítja Terry szerepét, akit eredetileg Victoria Vetri játszott 1968-ban. A másik kulcsszerepet, a sátánimádó Minnie Castevet pedig az Oscar-díjas Dianne Wiest alakítja.
A 7A lakásban a fókusz eltolódik Rosemary Woodhouse-ról
Dianne Wiest fényes karrierje során két Oscar-díjat nyert a legjobb női mellékszereplő kategóriában, mindkettőt Woody Allen-filmek (Hannah és nővérei, Lövések a Broadwayn) főszereplésével. Most azonban Wiest a néhai Ruth Gordon bőrébe bújik, aki minden idők egyik legjobb horrorfilmjében játszott.
Gordon alakította Minnie Castevet az eredeti című filmben, és a legjobb női mellékszereplőnek járó Oscar-díjjal távozott – ez volt az egyetlen Oscar-díj, amit a Rosemary gyermeke nyert.
A 7A apartman a Halloween-szezonra időzítve kerül a mozikba. A film egy, az eredetiben alig használt karaktert, Terry-t teszi meg a közelgő előzményfilm főszereplőjének. Aki nem látta a ’68-as filmet, ne aggódjon, mert itt nem lesz spoiler Terry-vel kapcsolatban. Viszont ezúttal, Julia Garner alakításában sokkal több képernyőidőt kap. James ugyanebben az interjúban folytatta:
„A film nagyon sokat mesél Terryről és arról, hogy hogyan tudja használni a testét a mesterségében, de arról is, hogyan használják fel ellene. A szexuális zaklatás a film többi részében is visszahat, és az, hogy Terry mennyire nem érzi magát biztonságban a saját testében. A testi autonómia elvételének témája nyilvánvalóan nagyon erős az első filmben is.”
„Rosemary és Terry között az a legfontosabb különbség, hogy Rosemary szinte a férje által hozott döntések szerencsétlen áldozataként kezdi, majd az ő útja az őt körülvevő összeesküvés leleplezése és az ebből fakadó borzalom.”
James még hozzátette:
„Terry szerintem szinte megtestesíti Rosemary-t és Guy-t [Rosemary férje] is. Terry egyszerre az edény, és egyben egyfajta aktív részese a fausti cserekapcsolatnak. Még mindig van egy szélesebb körű összeesküvés körülötte, és úgy érzi, hogy bűnrészes a saját bántalmazásában, ami bizonyos értelemben még borzasztóbb.”
Forrás: Vanity Fair