A Sea of Thieves a hírek szerint átlépte az egymilliós eladott példányt PS5-ön, ami alátámaszthatja az Xbox-főnök döntésének létjogosultságát…
A Microsoft Sea of Thieves című játéka a hírek szerint átlépte az egymillió eladott példányt PlayStation 5-ön. A Windows Central forrásai szerint a Rare által fejlesztett játék nemrég érte el a jelentős eladási mérföldkövet a Sony konzolján.
Bár az Xbox nem jelentette be a játék PS5-ön elért eladási adatait, sok jel utal arra, hogy a 40 dolláros cím április végi megjelenése óta erősen teljesít.
A Sony szerint a Sea of Thieves volt a legtöbbet letöltött PS5-ös játék májusban mind az Egyesült Államokban/Kanadában, mind Európában. Júniusban az első öt letöltött játék között szerepelt, júliusban pedig továbbra is az első tízben maradt.
A kalózos témájú kooperatív multiplayer játék eredetileg Xbox One-ra és PC-re jelent meg 2018 márciusában, amikor a Microsoft első olyan exkluzív címe lett, amely a kiskereskedelmi megjelenéssel egy napon és egy időben jelent meg az Xbox Game Passon.
A játék PS5-ös megjelenése előtt a Rare azt mondta, hogy a Sea of Thieves-t már több mint 40 millióan játszották.
Kedden az Xbox megerősítette, hogy a MachineGames Indiana Jones-címe jövő év elején érkezik PS5-re, miután idén decemberben először Xboxra és PC-re is megjelent.
Az Indiana Jones and the Great Circle a legutóbbi saját gyártású Xbox-játék, amelyet PS5-re is megerősítettek, miután idén négy multiplatformos megjelenést is megerősítettek, és júniusban bejelentették a Doom: The Dark Ages-t is.
Az Indiana Jones bejelentését követően a Microsoft játékért felelős vezetője azt sugallta, hogy üzleti szempontból érdemes több Xbox-címet más konzolplatformokra is megjelentetni.
„A PlayStation bejelentésére rátérve, tavasszal négy játékot dobtunk piacra – kettőt a Switchre, négyet a PlayStationre -, és azt mondtuk, hogy tanulni fogunk” – mondta Phil Spencer. „Azt hiszem, a Showcase-en mintha azt mondtam volna, hogy a tanulásunkból többet is ki fogunk hozni.
„Amit látok, amikor azt nézem, hogy a franchise-aink egyre erősebbek, az Xbox konzolos játékosaink száma idén olyan magas, mint még soha nem volt, szóval nézem, és azt mondom, hogy a játékosaink száma a konzolos platformon növekszik, a franchise-aink olyan erősek, mint még soha nem voltak… és mi egy üzletet vezetünk.”
„Úgyhogy úgy tekintek erre: hogyan tudjuk a lehető legerősebbé tenni a játékainkat, [biztosítani], hogy a platformunk tovább növekedjen mind a konzolokon, mind a PC-n, mind a felhőben, és úgy gondolom, hogy ez egy olyan stratégia lesz, ami működik számunkra.”
Forrás: Windows Central