Nemrégiben napvilágot látott, hogy a Pocketpair fontolóra vette, hogy a Palworldöt játék mint szolgáltatás vagy ingyenesen játszható cím legyen „az élettartam meghosszabbítása és a nyereségesség növelése érdekében”, de mostanra véglegesen eldőlt a jövője.
Hivatalos: a Palworld fejlesztői eldöntötték, merre haladnak tovább, és elutasították, hogy a játék szolgáltatásként vagy ingyenes játékként működjön.
A 2024-es év egyik legsikeresebb videojátéka, a Palworld, egy túlélési cím, amelyet a Pocketpair fejlesztett, és még mindig korai hozzáférésű, tehát még sok tartalom és frissítés várható. Jelenleg elérhető PC-n és Xbox Series X|S-en, valamint a Game Pass-on keresztül is, azok számára, akik nem szeretnék megvásárolni a teljes játékot, és úgy tűnik, hogy nem sokáig kell várni a PS5-ös megjelenésére sem.
Néhány napja még arról számoltunk be, hogy a Palworld igazgatója fontolgatta, hogy a játékot szolgáltatási modellé alakítsa „az élettartam meghosszabbítása és a nyereségesség növelése érdekében”. Azonban ezek a tervek már hivatalosan is a múlté, mivel a Pocketpair közleményt adott ki a játék jövőjéről. Íme, mit mondott a stúdió a hivatalos X/Twitter fiókján keresztül: „Nem fogjuk megváltoztatni a játékunk üzleti modelljét; továbbra is buy-to-play marad, nem lesz ingyenesen játszható vagy játék mint szolgáltatás.”
„Nemrég megjelent egy cikk, amelyben a Palworld lehetséges jövőbeli irányáról és arról beszéltünk, hogyan lehetne hosszú távon fenntartani a játékot. Ez az interjú valójában több hónappal ezelőtt készült. Akkor még azon gondolkodtunk, hogyan lehetne a legjobban előrelépni a Palworld fejlesztésében, hogy egy hosszú életű, folyamatosan növekvő játékot hozzunk létre. Még mindig folynak a belső megbeszélések erről, mivel elég nagy kihívás megtalálni az ideális utat, de már eldöntöttük, hogy az F2P/GaaS megközelítés nem megfelelő számunkra,” áll a közleményben.
A Palworld nem lesz ingyenes játék vagy játék mint szolgáltatás
A Pocketpair folytatja a magyarázatot, és beszél a következő években tervezett DLC-kről: „A Palworld soha nem erre a modellre épült, és túl sok munkát igényelne a játék átalakítása ebben a szakaszban. Ráadásul nagyon is tisztában vagyunk azzal, hogy ez nem az, amit a játékosaink akarnak, és mi mindig a játékosainkat helyezzük az első helyre. Továbbra is fontolgatjuk a lehetőségét, hogy a jövőben skineket és DLC-ket készítsünk a Palworld számára, mint a fejlesztés támogatásának egyik módját, de erről majd akkor beszélünk újra mindannyiótokkal, amikor közelebb kerülünk ehhez a ponthoz. Jelenleg a prioritásunk az, hogy a Palworld a lehető legjobb játék legyen. Elnézést kérünk az esetleges aggodalmakért, amelyeket ez okozhatott, és reméljük, hogy ez tisztázza az álláspontunkat,” zárják le.