A Firaxis egy olyan modellel készül a Civilization VII-ben, amely a világ civilizációinak valódi fejlődését hivatott bemutatni – ugyanakkor jelentősen eltér a korábbiaktól…
A Firaxis Games merész lépésre szánta el magát: amellett, hogy a Civilization VII a függőséget okozó stratégiai élmény „több és jobb” változata lesz, számos olyan újdonságot is bevezet, amelyek még a franchise legtapasztaltabb veteránjait is meglepik majd. Ezek egyike pedig az egyes játékok testre szabhatóságához kapcsolódik. Ugyanis a játék vezetői többé nem lesznek egy adott civilizációhoz kötve. Valójában ez egy olyan jelentős változás a franchise-ban, amit még maguk a fejlesztők is tiszteletben tartanak.
„Ez az egyik legnagyobb változás, amit a játékban végrehajtottunk, és az egyik legfélelmetesebb a Civilization megváltoztatása szempontjából, ami annyira következetes volt” – ismerte el Dennis Shirk, a Civilization 7 executive producere a Techradarnak adott interjújában. „Az, hogy egy vezető és egy civilizáció állandóan A pontból B pontba megy, nem így történt a való világban, és [Ed Beach kreatív igazgató] tényleg meg akarta próbálni ezt utánozni”.
„Az ókorban például ott van az ókori Róma a való világban, amely új ötletekkel terjeszkedett, haladt előre, megvolt a maga aranykora, játékmenetileg, és végül túl nagyra nőtt” – folytatja a fejlesztő. „Jöttek a belső válságok, a korrupció, a gazdasági válságok, a pestis. Barbárok álltak a kapuk előtt, akik bejöttek, megszállták, felosztották a birodalmat.” Így „ezek a római magok, a Római Birodalom mindenhol ott van, egész Európában, Észak-Afrikában és néhány helyen a világ többi részén”.
Végső soron a civilizációk ilyen kombinációinak bemutatásával a Civilization VII-ben az a szándék, hogy megpróbálják tükrözni, „hogyan utaztak és járták be az emberek és a kultúra a földgolyót, és milyen hatással voltak egymásra” – mindezt természetesen valós feljegyzésekkel alátámasztva.
A Civilization VII egy „új kirakós játék, amelyet meg kell fejteni”
Ahogy azt már sejteni lehetett, a Civilization VII újdonságai nem csak a civilizációkról és a testreszabási lehetőségekről szólnak; a játékmenetben is újdonságokat vezettek be. „Mindenki szereti a Civi első 100 fordulóját játszani” – folytatja Shirk a beszélgetésben, mielőtt elárulná, hogy a Firaxis adatai szerint sok játékos hajlamos „megállni és újra kezdeni, hogy újra és újra eljátssza a felfedezések korát”.
Most, az új korszakok osztályozásával a Civilization VII a felfedezés érzését ígéri a játék minden egyes szakaszában.
„Az első korszakban nem tudsz óceánokat átszelni, de felfedezed a kontinensedet. Aztán jön a második korszak. Újabb fejlett szintet kapsz például a hajóépítésben, és akkor már át tudsz kelni az óceánokon. Megpróbálod megtalálni az Újvilágot, és ott más civilizációk vannak, amelyekkel először találkozol. Tehát a modern korban valami hasonlót fogunk tapasztalni, a felfedezésnek ezt az új érzését”.
Más szóval, a Firaxis biztosítja, hogy „új élményt nyújtunk a rajongóknak”. Így mindenkinek újra kell majd tanulnia, hogyan kell játszani a Civilization VII-tel, mert „ami a Civi 4-ben, 5-ben és 6-ban működött, az ezúttal nem fog működni”. Ami röviden szólva a franchise következő részét „egy új rejtvény feloldására” teszi.
Forrás: Techradar